Lediga jobb som Administrativ assistent i Sala

Se lediga jobb som Administrativ assistent i Sala. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Sala som finns hos arbetsgivaren.

Driven order och ekonomiassistent

OBS! -ansökningar till eller frågor om tjänsten skall skickas på mail till [email protected] Skicka med CV och en personlig beskrivning Ansökningar via andra kanaler kommer inte kunna beaktas. Finntorpet Bygg & Konsult AB är ett privatägt bygg och anläggningsföretag med säte i Sala och har ca 30 anställda. Tillsammans med våra dotterbolag i Sala och Möklinta är vi runt 40personer och omsätter runt 75 miljoner kronor. Vi söker en driven och e... Visa mer
OBS! -ansökningar till eller frågor om tjänsten skall skickas på mail till [email protected]
Skicka med CV och en personlig beskrivning
Ansökningar via andra kanaler kommer inte kunna beaktas.
Finntorpet Bygg & Konsult AB är ett privatägt bygg och anläggningsföretag med säte i Sala och har ca 30 anställda. Tillsammans med våra dotterbolag i Sala och Möklinta är vi runt 40personer och omsätter runt 75 miljoner kronor.
Vi söker en driven och energisk administrativ multikonstnär, gärna i början av sin karriär, som vill jobba brett med att effektivt hantera vår dagliga order, leverans och ekonomiadministration för hela koncernen.
Hos oss får du möjligheten att både jobba i våra ekonomisystem med fakturahantering och bokföring parallellt med att du aktivt är en del av kund och order/leverans flödet.
Vi söker dig som kompletterar oss andra genom att tillföra den noggrannhet och struktur som behövs i administrationen samtidigt som du delar vår energi och vårt driv när det gäller att "göra det som krävs" för att vara effektiva. Vi räknar därför med att du självständigt ser vad som behöver göras och driver på dina uppgifter men när du behöver det har du självklart våra arbetsledare, chefer och en extern controller till stöd och hjälp!
Att du behöver vara en fena på Office är givet men du behöver också ha lätt att lära dig nya ekonomi och order/projekthanteringssystem.
Då du kommer att arbeta på plats både i Sala och Möklinta behöver du ha körkort och du behöver kunna tala och skriva flytande svenska.
Är du dessutom okomplicerad, lättlärd och ser jobbet som en viktig del av livet -SÖK!
Mvh
Niklas Nordström, VD Finntorpetbolagen Visa mindre

Social administratör till Barn- och Ungdomsenheten

Ansök    Jun 10    Sala kommun    Administrativ assistent
Vi söker en socialadministratör till Barn och ungdomsenheten inom Individ och familjeomsorg i Sala. Vår vision är att; Barn, unga och vuxna i Sala kommun känner sig delaktiga och respektfullt bemötta i kontakten med socialtjänsten. Vi träffar våra barn och familjer i den miljö de själva väljer. Tillsammans möjliggör vi för familjer att skapa en trygg och hållbar livssituation med ett tydligt fokus på barnens säkerhet och välmående. Barn- och ungdomsenhet... Visa mer
Vi söker en socialadministratör till Barn och ungdomsenheten inom Individ och familjeomsorg i Sala.

Vår vision är att; Barn, unga och vuxna i Sala kommun känner sig delaktiga och respektfullt bemötta i kontakten med socialtjänsten. Vi träffar våra barn och familjer i den miljö de själva väljer. Tillsammans möjliggör vi för familjer att skapa en trygg och hållbar livssituation med ett tydligt fokus på barnens säkerhet och välmående.

Barn- och ungdomsenheten består av myndighetsteam och öppenvårdsteam. På myndighet finns mottagningsteam, utredningsteam, barnuppföljarteam, familjehemsteam, socialadministratörsteam och ledning med enhetschefer och teamledare.

Vår öppenvård består av familjeteamet, förebyggande teamet och skolteamet. Vi har nära till varandra vilket gör att vi har bra samverkan och korta beslutsvägar. På Barn och ungdomsenheten är vi alla en viktig del av helheten och vi vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Salabor.

Som medarbetare i Sala kommun kommer du att ingå i ett sammanhang där du har nära till både kunder/brukare/medborgare och kollegor. Vi arbetar ständigt med att bredda vår kompetens och vår arbetsmiljö präglas av att vi stöttar, stärker och utvecklar varandra i vår profession.

Arbetsuppgifter
Socialadministratörernas huvudsakliga arbetsuppgifter består av att bistå socialsekreterare i med administrativt arbete med bland annat med dokumentation, telefonkontakter, resebokningar och posthantering. Beställningar i olika system, ta fram statistik, arkivering av akter och  sortera i arkivet. Inhämta misstanke och belastningsregister, ställa om bidrag och folkbokföring. Scanna och lägga in inkomna handlingar i journaler.  Som socialadministratör ska du också självständigt kunna utföra administrativa handläggningsuppgifter.

Kvalifikationer
Du ska ha tillräckliga praktiska och teoretiska kunskaper för att kunna arbeta inom en offentlig förvaltning inriktad mot socialt arbete. Du måste också ha vissa kunskaper inom socialtjänstlagen och äga verktygen för att kunna kommunicera och bemöta klienter på ett professionellt sätt. Administratörutbildning är meriterande liksom annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som lämplig för tjänsten.

Anställningsvillkor
4 månaders vikariat på heltid
Tillträde enligt överenskommelse
Individuell lönesättning tillämpas

Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret vid eventuell anställning.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-06-26
Ansökan sker från www.sala.se/ledigajobb. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden och anställning kan ske innan ansökningstidens slut.

Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta:
Agneta Bergman, enhetschef Familjehemsenheten, tel 0224-74 96 19, e-post [email protected]
Minna Männikkö, teamledare Familjehemsenheten, tel 0224-74 96 21, e-post minna.männikkö@sala.se

Fackliga kontaktpersoner:
Thomas Roberg, fackligt ombud Vision, tel 0224-74 96 62, e-post [email protected]

Sala är en trivsam småstad med ett centralt geografisk läge och goda allmänna kommunikationer. I kommunen bor nästan 23 000 invånare. Visionen i Sala kommun är ett hållbart och tryggt samhälle med livskvalité och växtkraft. Vår värdegrund ska spegla det förhållningssätt som vi har i vårt dagliga arbete, Enkelt - Effektivt - Medborgarvänligt. Läs mer på www.sala.se

 

Välkommen med din ansökan!


Sala kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning och ålder.
Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Administratör till Miljöenheten

Ansök    Maj 25    Sala kommun    Administrativ assistent
Samhällsbyggnadskontoret sköter verksamheten inom miljö- och byggområdena åt kommunerna Sala och Heby. Miljöenheten tillhör Samhällsbyggnadskontoret och har 22 medarbetare. Miljöenheten arbetar med tillsyn enligt bl a miljöbalken, livsmedelslagslagen och alkohol- och tobakslagen. Vi söker nu en engagerad administratör. Din arbetsplats kommer att vara Sala som är en trivsam småstad med ett centralt geografisk läge och goda allmänna kommunikationer. Att arb... Visa mer
Samhällsbyggnadskontoret sköter verksamheten inom miljö- och byggområdena åt kommunerna Sala och Heby. Miljöenheten tillhör Samhällsbyggnadskontoret och har 22 medarbetare. Miljöenheten arbetar med tillsyn enligt bl a miljöbalken, livsmedelslagslagen och alkohol- och tobakslagen.

Vi söker nu en engagerad administratör. Din arbetsplats kommer att vara Sala som är en trivsam småstad med ett centralt geografisk läge och goda allmänna kommunikationer. Att arbeta på miljöenheten i Sala och Heby kommuner är en unik möjlighet att få vara verksam i två samverkande kommuner, i två län och under två nämnder. Båda kommunerna är i spännande utvecklingsfaser, där du som medarbetare är en viktig del i att bidra till och ta del av vår samhällsutveckling.

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består av diarieföring, postöppning, arkivering, utlämnande av offentliga handlingar. Dessutom hantering av rutiner och andra administrativa uppgifter. 

Kvalifikationer
Du har eftergymnasial utbildning inom för tjänsten lämpligt område. Du har aktuell erfarenhet av administratörsrollen, med fördel från offentlig verksamhet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba i Ecos och ByggR. 

Du måste ha god samarbetsförmåga men även kunna arbeta självständig. Arbetet kräver att du jobbar strukturerat samt har en god planerings- och prioriteringsförmåga. Du har god kommunikationsförmåga och behärskar svenska språket i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning på heltid.
Tillträde enligt överenskommelse.
Individuell lönesättning.

Ansökan
Ansök senast 2022-06-03.

Intervjuer kommer att ske fortlöpande. 
Ansökan sker från www.sala.se/ledigajobb. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. 

Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:

Lena Pettersson, enhetschef miljöenheten, [email protected]

Facklig kontaktperson
Vision, Annelie Wennberg, [email protected] 



Om Sala kommun
Sala är en trivsam småstad med levande landsbygd och närhet till flera storstäder. I kommunen bor nästan 23 000 invånare varav ca 13 000 i Sala stad. Tack vare korta avstånd, avgiftsfri kollektivtrafik och bra service runtom i hela kommunen finns möjlighet till livskvalitet och en enklare vardag. I kommunen finns ett starkt näringsliv, ett rikt föreningsliv och natursköna områden som inbjuder till aktivitet och rekreation. När längtan till storstan tar över kan du med enkelhet ta tåget. Du når Västerås och Uppsala på ca 30 min och Stockholm på ca 75 min. Är du inte redo att lämna storstan för Sala än så går det naturligtvis bra att pendla, vilket flera av våra 2000 medarbetare gör.
Läs mer om Sala på www.sala.se.

 

Välkommen med din ansökan!


Sala kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning och ålder.
Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Enhetskoordinator till FO stöd

Ansök    Jan 25    Sala kommun    Administrativ assistent
Sala är en trivsam småstad med ett centralt geografisk läge och goda allmänna kommunikationer. I kommunen bor 22 000 innevånare varav ca 2 000 har kommunen som arbetsgivare. Omsättningen är drygt 1 miljard kr. För mer information se www.sala.se Arbetsuppgifter Som enhetskoordinator är du en viktig del i FO-stöd som är en stödfunktion för funktionsnedsättningsområdet (FO). Du kommer att jobba som enhetskoordninator riktad mot några av FO:s verksamheter m... Visa mer
Sala är en trivsam småstad med ett centralt geografisk läge och goda allmänna kommunikationer. I kommunen bor 22 000 innevånare varav ca 2 000 har kommunen som arbetsgivare. Omsättningen är drygt 1 miljard kr. För mer information se www.sala.se


Arbetsuppgifter

Som enhetskoordinator är du en viktig del i FO-stöd som är en stödfunktion för funktionsnedsättningsområdet (FO). Du kommer att jobba som enhetskoordninator riktad mot några av FO:s verksamheter med ansvar främst kring schemaläggning och bemanning. Du kommer även att ha uppdrag att jobba FO-övergripande med bemanning, rekrytering, utveckling och andra administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att ha ett nära samarbete med kollegor och enhetschefer inom FO.

Som enhetskoordinator kommer du att vara betydelsefull i FO-stöds utveckling.

En central del av ditt arbete kommer vara att skapa och upprätthålla goda relationer med interna och externa samarbetspartners.
 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har högskole- eller yrkeshögskoleutbildning eller som har grundläggande utbildning på gymnasial nivå där kunskaper om funktionsnedsättning ingår. Det kan vara relevant med annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Som enhetskoordinator har du god administrativ förmåga med erfarenhet och kunskap av att jobba med schemaläggning och bemanning.

Du har ett trevligt och professionellt bemötande och är en person stimuleras av att arbeta med utveckling och förbättring. Du har förmåga att ha flera pågående processer samtidigt och att se delar i ett helhetsperspektiv. Du arbetar systematiskt, strukturerat och metodiskt med fokus på stöd, service och samverkan.

Du ska kunna arbeta både självständigt och i grupp. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och du har god förmåga att jobba i olika IT-system.

B-körkort

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Anställningsvillkor

Arbetet är förlagt till dagtid, vardagar. Tillträde enligt överenskommelse. Individuell lönesättning.

Varaktighet: Tillsvidare, heltid, provanställning kan komma att tillämpas.

Ansökan

Ansök senast 2022-02-22. Ansökan sker från www.sala.se/ledigajobb. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Ansökningarna behandlas fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.

Upplysningar

Vill du veta mer om tjänsten kontakta enhetschef Ida Rubinsson, tfn 0224-74 97 26.

Facklig kontaktperson Kommunal: 0224-74 70 91

Facklig kontaktperson Vision: Leonard Wall 0224-74 90 72

Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp Visa mindre

Vi söker en Projektadministratör!

Ansök    Mar 11    Experis AB    Administrativ assistent
Du kommer att arbeta som projektadministratör hos en av våra stora kunder i Sala. Vår kund är en global leverantör av lösningar, anläggningar och tjänster för berg- och mineralbearbetning. För det här uppdraget kommer viss möjlighet finnas för att kunna arbeta hemifrån på distans. Ort: Sala Start: Omgående Uppdrag: Långsiktigt konsultuppdrag Om rollen I den här rollen blir du medlem av kärnteamet för ett projekt och dun uppgift är att hjälpa teamet... Visa mer
Du kommer att arbeta som projektadministratör hos en av våra stora kunder i Sala. Vår kund är en global leverantör av lösningar, anläggningar och tjänster för berg- och mineralbearbetning. För det här uppdraget kommer viss möjlighet finnas för att kunna arbeta hemifrån på distans.

Ort: Sala

Start: Omgående

Uppdrag: Långsiktigt konsultuppdrag



Om rollen

I den här rollen blir du medlem av kärnteamet för ett projekt och dun uppgift är att hjälpa teamet att framgångsrikt genomföra projektet tillsammans. Du strävar efter att upprätthålla ett professionellt samarbete gentemot kunder, leverantörer och kollegor.

Arbetsuppgifterna innebär bland annat:

* Koordinera ansvar efter behov för sammanställningar, upprättande och uppdatering av interna och externa rapporter
* Hantera projektrelaterade fakturor efter delegerat ansvar
* Planera och delta i möten
* Hantera kundmöten och praktiska ärenden för besökare som exempelvis bokning av mötesrum, förberedelse och distribution av mötesagendor och protokoll mm.
* Upprätta, granska och underhålla en projekttidsplan
* Vid behov ersätta och agera vikarie för projektledaren när projektledaren är frånvarande



Om dig

Vi söker dig med mycket bra ordningssinne och gärna har erfarenhet från projektrelaterade arbetsuppgifter. Som person är du lyhörd, noggrann och framåt. Du måste trivas med att arbeta effektivt både som medlem i grupp och enskilt. Eftersom rollen innebär att frekvent interagera med både interna och externa kunder och leverantörer bör du ha goda kommunikationsfärdigheter. Dina IT-kunskaper är goda. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta i SAP är detta starkt meriterande. Du hanterar svenska och engelska väl i tal och skrift.

För att trivas och passa i rollen som konsult är dina mest framträdande egenskaper; social, ansvarsfull, strukturerad, positiv och lösningsorienterad.

* Erfarenhet från affärssystem, SAP är mycket önskvärt
* Utmärkt muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga på både svenska och engelska
* Goda IT-kunskaper
* Förmåga att prioritera och slutföra tilldelade uppgifter på utsatt tid med minimal tillsyn
* Motiverad med förmåga att arbeta under stress för att klara snäva deadlines
* Välorganiserad i ditt arbete

Ansökan

Varmt välkommen att skicka in din ansökan genom att registrera ditt CV via länken på sidan. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail, men om du har några frågor om tjänsten eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta vår kandidatansvariga Jenny Smith på [email protected] Visa mindre

Enhetskoordinator till Jakobsbergsgatan 30B

Ansök    Apr 25    Sala kommun    Administrativ assistent
Sala är en trivsam småstad med ett centralt geografisk läge och goda allmänna kommunikationer. I kommunen bor nästan 23 000 invånare varav 2 000 har kommunen som arbetsgivare. På Jakobsbergs gruppbostad bor sex aktiva unga vuxna med funktionsnedsättningar och som deltar i många olika aktiviteter i samhället. Bland de anställda finns ett stort engagemang och vilja att stödja de boende så de upplever tillvaron meningsfull, begriplig och hanterbar. Individen... Visa mer
Sala är en trivsam småstad med ett centralt geografisk läge och goda allmänna kommunikationer. I kommunen bor nästan 23 000 invånare varav 2 000 har kommunen som arbetsgivare.

På Jakobsbergs gruppbostad bor sex aktiva unga vuxna med funktionsnedsättningar och som deltar i många olika aktiviteter i samhället. Bland de anställda finns ett stort engagemang och vilja att stödja de boende så de upplever tillvaron meningsfull, begriplig och hanterbar. Individens självbestämmande och delaktighet är utgångspunkten för oss.

Nu söker vi dig som vill arbeta som enhetskoordinator hos oss på Jakobsbergsgatans gruppbostad. I arbetsgruppen möter du 6 positiva, engagerade och kunniga kollegor med stor fokus på de boende. Som enhetskoordinator arbetar du både med administrativa arbetsuppgifter och i det dagliga arbetet med de boende. Det är ett varierande arbete där du har stort inflytande över hur du tillsammans med kollegorna planerar arbetet och där initiativrikedom och idéer uppmuntras. 

Arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter ingår att tillsammans med dina kollegor stödja de boende i det dagliga livet utifrån individens önskemål, förutsättningar och behov. Vi har stort fokus på individens självbestämmande och stödet utformas tillsammans med den boende. Stödet utgår från den enskilde individens unika förmågor och där finns du med som metodiskt, pedagogiskt och praktiskt stöd.

Som enhetskoordinator har du ett nära samarbete med enhetschef gällande bemanning, schemaläggning och utveckling av verksamheten. Du kartlägger och dokumenterar verksamhetens behov av resurser och schemalägger utifrån behovet. Du har även ett övergripande ansvar för planeringen av verksamhetens insatser för de boende och andra administrativa arbetsuppgifter. Vid behov finns du som ett stöd till kollegorna gällande social dokumentation.

En viktig del av arbetet är också att tillsammans med de boende, dina kollegor och chef bidra till att utveckla verksamheten. Du har möjligheter till erfarenhetsutbyte och stöd av kollegor på enheten och andra enhetskoordinatorer inom området.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad undersköterska, har gått barn- och fritidsprogrammet eller har likvärdig utbildning på gymnasienivå där kunskaper om autism, intellektuella och andra funktionsnedsättningar ingår. Alternativt har du läst en KY/YH-utbildning inriktning socialt behandlingsarbete, högskoleutbildning så som socionom, beteendevetare, pedagogisk utbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

För att vara aktuell för den här tjänsten behöver du ha erfarenhet av och kompetens att möta personer med olika funktionsnedsättning, gärna erfarenhet från arbete med personer med Downs syndrom. Du har goda kunskaper om grunderna i LSS-lagstiftningen och social dokumentation, samt goda kunskaper inom schemaläggning och bemanning. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Du har god datavana då vi i det dagliga arbetet använder flera olika verksamhetssystem. Vi ser gärna att du har god kompetens om olika metoder/arbetssätt lämpliga för målgruppen, t.ex. AKK (Alternativ Kompletterande Kommunikation), Lågaffektivt bemötande och MI (Motiverande samtal). B-körkort är ett krav.

Du har god samarbetsförmåga, ett strukturerat och lösningsfokuserat arbetssätt samt bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du har ett gott respektfullt bemötande och god förmåga att kommunicera och samverkan med andra på och utanför enheten. För oss är det viktigt att du har förmågan att engagera och motivera andra samt känner dig bekväm med att stödja och vägleda kollegor i mötet med de boende. Du har förmåga att uppmärksamma förbättringsområden och bidra till förändring genom att tänka nya alternativa lösningar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, heltid.
Tjänsten innefattar dag- kväll- sovande jour och helgarbete.
Individuell lönesättning.
Tillträde enligt överenskommelse.

Provanställning kan komma att tillämpas.

Ansökan
Ansök senast 2022-05-08
Ansökan sker från www.sala.se/ledigajobb. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Vi tillämpar löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten kontakta
Enhetschef, Amanda Holmberg, 0224-74 90 44

Facklig kontakt:
Kommunal 0224-74 70 92
Vision 0224-74 90 72

 

Välkommen med din ansökan!


Sala kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning och ålder.
Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Utlastningsansvarig till Setra Heby

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se


Om företaget
Setra är ett av Sveriges största träindustriföretag och har cirka 800 anställda. I vår koncern ingår sju sågverk, två förädlingsenheter – varav en finns i Storbritannien, huvudkontor och försäljningskontor i Sverige samt sju olika försäljningskontor utomlands.

I våra anläggningar tillverkar vi sågade och förädlade trävaror, samt bioprodukter, av gran och furu från svenska skogar. Med hjälp av stor kunskap, nytänkande, hög industriell kapacitet och smarta processer förvandlar vi skogsråvaran till klimatsmarta produkter av rätt kvalitet för alla våra kunders behov. Och på så sätt hjälper vi fler av våra kunder att bli mer grönsamma, varje dag.

Dina arbetsuppgifter
Till Setra i Heby söker vi nu en strukturerad och positiv person för ett sommarvikariat som utlastningsansvarig. I den här rollen arbetar du administrativt med att koordinera och säkerställa utlastning av beställningar. Du hanterar fraktsedlar och lastorder samt ansvarar för att lasten går i väg som den ska. Som utlastningsansvarig ingår det även i tjänsten att ha kontakt med chaufförer, kundtjänst och säljare via telefon och mejl.

Du kommer att arbeta dagtid och vi söker dig som kan arbeta under hela sommaren till och med mitten av augusti med start omgående.

Din profil
Till den här tjänsten lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, men vi ser gärna att du har administrativ erfarenhet eller har arbetat med en liknande tjänst tidigare. Det är viktigt att du har god datorvana och hanterar Officepaketet med van hand. Du kommunicerar väl på både svenska och engelska i såväl tal som text.

Som person är du strukturerad och noggrann samt trivs i en koordinerande roll. Du har en stor nyfikenhet och drivs av att lära dig nya saker. Din kommunikativa förmåga är god och du är en social och öppensinnad person. Du samarbetar väl med andra men har även förmågan att driva dina arbetsdagar framåt och tar ansvar för ditt arbete.

Du blir anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag på Setra i Heby. En fördel med att arbeta som konsult på Clockwork är att du har möjlighet att utvidga ditt nätverk och få bra arbetslivserfarenheter för din fortsatta karriär. För oss är gemenskap och uppskattning viktigt därför får du en nära och personlig kontakt med din konsultchef som stödjer och utvecklar ditt arbete under sommaren.

Ansökan
Är det dig vi söker till den här rollen? Skicka då in en ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande, dock senast 2021-05-23. Om du har frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Ida Broman på 073-351 27 78 eller [email protected] Visa mindre

Service- och reparationsansvarig till BGE

Är du en person som trivs i en koordinerande och administrativ roll med mycket kundkontakt? Vill du ta dig an en ny central roll på ett framstående företag inom värmepumpsbranschen? Nu finns chansen för dig som vill se tydliga resultat av ditt arbete där du dagligen bidrar till BGE:s tillväxt! OM TJÄNSTEN BGE, en del av Enwell och vattenfallfamiljen, bildades 1989 och genom åren har dem byggt upp en gedigen kompetens och erfarenhet om allt som har med va... Visa mer
Är du en person som trivs i en koordinerande och administrativ roll med mycket kundkontakt? Vill du ta dig an en ny central roll på ett framstående företag inom värmepumpsbranschen? Nu finns chansen för dig som vill se tydliga resultat av ditt arbete där du dagligen bidrar till BGE:s tillväxt!

OM TJÄNSTEN
BGE, en del av Enwell och vattenfallfamiljen, bildades 1989 och genom åren har dem byggt upp en gedigen kompetens och erfarenhet om allt som har med vatten, värme och borrning att göra. De har under årens lopp borrat mer än 10 000 borrhål och de säljer runt 400 värmepumpar per år, vilket gör dem till en av landets största IVT-återförsäljare. BGE består idag av 30 medarbetare. För att utveckla verksamheten framåt vill man utöka teamet med en Service- och reparationsansvarig till kontoret i Sala.

I rollen kommer du att vara huvudsakligt ansvarig för service- och reparationsärenden av installerade värmepumpar hos BGE:s kunder. Du bokar, planerar och schemalägger dessa och har dagligen kontakt med servicetekniker och kunder. Arbetsplatsen på BGE präglas av ett högt tempo och ett nära samarbete mellan kollegor. Det finns en positiv anda, god sammanhållning och gemensamma aktiviteter för att stärka samarbetet mellan kollegor. Inledningsvis kommer du att introduceras av erfarna kollegor och det finns goda möjligheter till stöttning inom det tekniska kunskapsområdet. I rollen kommer du även att kunna få möjlighet att ta utökat ansvar även för andra uppgifter på kontoret.

Du erbjuds


* Möjlighet att bli en del av ett familjärt och sammansvetsat team
* Stora möjligheter att påverka och driva utvecklingen av BGE
* En trygg och stabil anställning i en stor koncern med goda utvecklingsmöjligheter


ARBETSUPPGIFTER
* Boka service och reparationer av värmepumpar


* Ansvara för beläggning och schemaläggning för servicetekniker
* Hantera kundkontakt för bokning av service- och reparationsärenden
* Ansvara för administration och dokumentation gällande service-, garanti- och reparationsärenden


VI SÖKER DIG SOM
* Har flerårig erfarenhet av en roll som administratör, koordinator, orderläggare eller motsvarande


* Du trivs i kontakten med kunder och har en stark servicekänsla
* Har mycket god systemvana
* Är obehindrad i svenska, i både tal och skrift samt har grundläggande kunskaper i engelska


Det är meriterande om du:


* Har en utbildning inom teknik eller logistik
* Har tidigare erfarenhet av värmepumpsbranschen


Som person är du:


* Serviceinriktad
* Strukturerad
* Orädd
* Samt har en god samarbetsförmåga


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Tillsvidareanställning, inleds med 6 månaders provanställning
* Placering: Sala
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och BGE:s önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
BGE bildades 1989 och genom åren har vi byggt upp en gedigen kompetens och erfarenhet om allt som har med vatten, värme och borrning att göra. Vi har under årens lopp borrat mer än 10 000 borrhål och vi säljer runt 400 värmepumpar per år, vilket gör oss till en av landets största IVT-återförsäljare.

Sedan 2013 är BGE en del av ENWELL, som är moderbolag i landets största grupp av bergenergibolag.

Vi är ett IVT Center

IVT är en av marknadens mest respekterade tillverkare av värmepumpar och namnet borgar för hög kvalitet och prestanda. Som IVT Center är vi ditt lokala kunskapscenter för värmepumpar, energi och miljö. Vi är utbildade och certifierade av IVT enligt mycket höga krav. Visa mindre

Bemanningssamordnare till Bemanningsenheten Vård och Omsorg

Ansök    Apr 20    Sala kommun    Administrativ assistent
Sala kommun har 2 000 medarbetare som varje dag levererar samhällstjänster till 22 800 kommuninvånare. En långsiktig ekonomisk, social och miljömässig hållbar utveckling är den naturliga utgångspunkten för alla våra verksamheter i en kommun som växer och som ska präglas av livskraft i hela kommunen. Bemanningsenheten inom Vård och Omsorg är en stödfunktion till kärnverksamheterna inom äldreomsorgen och funktionsnedsättningsområdet. Huvuduppdraget är att r... Visa mer
Sala kommun har 2 000 medarbetare som varje dag levererar samhällstjänster till 22 800 kommuninvånare. En långsiktig ekonomisk, social och miljömässig hållbar utveckling är den naturliga utgångspunkten för alla våra verksamheter i en kommun som växer och som ska präglas av livskraft i hela kommunen.

Bemanningsenheten inom Vård och Omsorg är en stödfunktion till kärnverksamheterna inom äldreomsorgen och funktionsnedsättningsområdet. Huvuduppdraget är att rekrytera timavlönade samt tillsätta vikariebeställningar, vid akut och planerad frånvaro. På Bemanningsenheten jobbar fem bemanningssamordnare och två chefer i nära samarbete. En medarbetare går nu vidare till annat uppdrag inom organisationen och vi söker därför en ny engagerad medarbetare som kan komplettera vårt team.

Arbetsuppgifter
En arbetsdag för bemaningssamordnarna består av flertalet olika arbetsuppgifter och är mycket varierat. Du arbetar med verksamheternas behov i fokus på ett rättssäkert sätt, så att lagstiftning, riktlinjer och rutiner följs. 

Du kommer bland annat att arbeta med att: 
- boka och administrera tillsättning av resurser som verksamheterna beställer via vakansbeställningen i BeSched.  
- rekrytera undersköterskor och vårdbiträden.
- hantera hela rekryteringsprocessen med CV-selektering, telefonintervjuer, intervjuer, referenstagning, och bedömning.
- utföra anställningsinformation med nyanställda, det kan ske både enskilt och i grupp. 
- ta fram underlag för statistik  som ligger till grund i olika former av rapporter.
- bevaka och hantera och åtgärda inkommande e-post.
- hantera andra diverse administrativa arbetsuppgifter.
- delta på olika former av rekryteringsmässor. 

Bemanningsplaneringen i samband med vakansbeställningen är komplex. Du behöver tänka i fler steg och i parallella processer för att hitta lösningar med verksamhetens behov i fokus. Detta ställer krav på att du enkelt ser helhetsperspektivet och har en god förmåga att se logiska lösningar. Vi vill att du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt och ser uppkomna situationer som uppgifter som ska lösas, snarare än problem, och att du hittar kretiva och flexibla lösningar. Rekryteringen kräver att du arbetar strukturerat med fokus på att hitta rätt kompetens och en bra kandidatupplevelse. Ditt goda bemötande och din intervjuteknik kommer till användning här. Anställningsinformation till nya medarbetare och deltagande i rekryteringsmässor innebär att du bör vara bekväm med att prata inför grupper.

Det är ett självständigt arbete där det är viktigt att du känner dig trygg i att fatta egna beslut samtidigt som det är viktigt att du är samarbetsvillig och strävar efter vad som blir bäst för helheten. Du kommer att ha daglig kontakt med både chefer och medarbetare så det är viktigt att du har lätt för att knyta nya kontakter och att du ser din roll som en servicefunktion, samt är öppen för samverkan med andra professioner såväl internt som externt.  

Kvalifikationer
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av planering och bemanning, samt rekrytering. Vi ser gärna att du har relevant YH- eller högskoleutbildning, och vi ser det som positivt om du har tidigare erfarenhet av kommunal vård och omsorg. Du behöver ha goda kunskaper om LAS och arbetsrätt. Vi vill att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i bemanningssystem, gärna BeSched. Då vi använder oss av IT-stöd i det dagliga arbetet är det även ett krav att du har goda datorkunskaper inom Office och att du har lätt för att lära dig nya system. Det är av stor vikt att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, då du kommer kommunicera via både telefon och dator. Du behöver ha B-körkort eftersom du besöker enheter och mässor.

Du är bra på att planera och organisera ditt arbete och du driver dina processer vidare. Du har lätt för helhetssyn och logiskt tänkande. Vidare är du flexibel och serviceinriktad i ditt arbetssätt såväl mot kollegor som gentemot interna och externa samarbetspartners. Du har lätt för att samarbeta och ser utmaningen i att utveckla verksamheten utifrån behov. Då det periodvis är högt arbetstempo är det viktigt att du är lugn och behärskad som person och att du kan prestera även under press. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. 

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning
Heltid
Individuell lönesättning
Tillträde enligt överenskommelse
Provanställning kan komma att tillämpas

Ansökan
Ansök senast 2021-05-09
Ansökan sker via www.sala.se/ledigajobb. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Charlotta Gustafsson, enhetschef, Tfn 0224 – 74 90 28

Fackliga kontakt:
Vision, Thomas Roberg, Tfn 0224 - 74 96 92

Välkommen med din ansökan!
 

Sala kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning och ålder.
Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Bygglovkoordinator till byggenheten, Sala-Heby

Ansök    Sep 30    Sala kommun    Administrativ assistent
Bygglovkoordinator till byggenheten   Sala och Heby kommuner i Västmanland och Uppland har tillsammans c:a 35 000 invånare. Byggenheten Sala-Heby, som har sitt kontor i Sala, sköter verksamheten inom området bygg och bostadsanpassning åt båda kommunerna. Anställningen är förlagd i Sala kommun. Byggenheten har 12 handläggare och ansvarar för myndighetsutövning inom byggområdet samt för bostadsanpassningsbidrag.   Arbetsuppgifter Tjänsten som bygglovko... Visa mer
Bygglovkoordinator till byggenheten

 

Sala och Heby kommuner i Västmanland och Uppland har tillsammans c:a 35 000 invånare.

Byggenheten Sala-Heby, som har sitt kontor i Sala, sköter verksamheten inom området bygg och bostadsanpassning åt båda kommunerna. Anställningen är förlagd i Sala kommun. Byggenheten har 12 handläggare och ansvarar för myndighetsutövning inom byggområdet samt för bostadsanpassningsbidrag.

 

Arbetsuppgifter

Tjänsten som bygglovkoordinator innebär att i samarbete med övriga medarbetare på byggenheten handlägga bygglovsansökningar och förhandsbesked, anmälningsärenden och olika tillsynsuppgifter i enlighet med reglerna i plan- och bygglagen. Koordinatorns roll är främst att göra en första kontroll av inkommande ärenden (handlingar, lokalisering, kontroll mot detalj- och översiktsplaner) och att serva övriga handläggare med expediering och arkivering, statistikuppgifter mm. I arbetet ingår även information och rådgivning till allmänheten. En enkel, effektiv och medborgarvänlig ärendehantering eftersträvas och förutsätter ett bra samarbete inom arbetsgruppen och med andra verksamheter.

 

Kvalifikationer

En utbildning lägst på gymnasienivå, som av oss bedöms som lämplig. Erfarenhet från liknande arbete och kännedom om plan- och bygglagen är önskvärd. Då tjänsten innebär många kontakter med handläggare och allmänhet bör du kunna behärska svenska språket väl i tal och skrift ha en utåtriktad och serviceinriktad läggning samt ha en god kommunikationsförmåga. Egenskaper som efterfrågas är att vara självgående, ha en god samarbetsförmåga, vara strukturerad och flexibel, äga förmåga att kunna växla mellan olika arbetsuppgifter och omprioritera vid behov. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Körkort krävs.

 

Upplysningar

Enhetschef byggenheten, Lena Karlsson , 0224-74 73 52, [email protected]

 

Fackliga kontaktpersoner

Vision Annelie Wennberg, 0224-74 76 54

Sveriges ingenjörer, Josefine Hagström, 0224-74 73 43

 

Varaktighet/Arbetstid

Tjänsten är heltid, tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att användas.

Vi tillämpar individuell lönesättning och flextid.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

 

Ansökan

Välkommen med din ansökan innehållande personligt brev och meritförteckning till:

Sala kommun, Kommunstyrelsens förvaltning, Box 304, 733 25 Sala

Ansökan kan även lämnas via e-post till: [email protected]

Sista ansökningsdag: 20191020 Visa mindre