Lediga jobb Poolia Sverige AB i Sala

Se alla lediga jobb från Poolia Sverige AB i Sala. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Sala som finns inom det yrket.

Fältassistent till SLU

Ansök    Jun 20    Poolia Sverige AB    Fältassistent
Har du ett intresse för natur och vill du få praktisk erfarenhet av fältarbete? Vi söker nu en fältassistent för ett tidsbegränsat uppdrag till SLU som kommer starta så snart som möjligt och pågå till slutet av augusti. Denna roll kommer ge dig en unik möjlighet att arbeta nära naturen och bidra till viktig forskning! Under uppdraget kommer du bli anställd som en av Poolias mycket uppskattade konsulter. Vi genomför urval och intervjuer löpande, skicka dä... Visa mer
Har du ett intresse för natur och vill du få praktisk erfarenhet av fältarbete?

Vi söker nu en fältassistent för ett tidsbegränsat uppdrag till SLU som kommer starta så snart som möjligt och pågå till slutet av augusti. Denna roll kommer ge dig en unik möjlighet att arbeta nära naturen och bidra till viktig forskning!

Under uppdraget kommer du bli anställd som en av Poolias mycket uppskattade konsulter. Vi genomför urval och intervjuer löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som fältassistent kommer du främst att besöka fältplatser regelbundet för att tömma, märka och ibland samla in levande skalbaggar från fällor. Dessa besök sker med biltransport med ett intervall på cirka 3–7 dagar. Uppdraget ger dig möjlighet att arbeta självständigt i naturen och få praktisk erfarenhet av biologisk forskning.

Vem är du?
För att vara framgångsrik i tjänsten ser vi att du:
• Innebar B-körkort
• Erfarenhet av att arbeta i skog och mark
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• Meriterande med erfarenhet av inventeringsarbete eller övervakning av insektsfällor

Vi söker dig som är noggrann och självständig med ett stort intresse för natur och insekter. Din förmåga att ta ansvar och arbeta självständigt säkerställer att alla uppgifter utförs pålitligt och med hög kvalitet. Dessutom är du flexibel och anpassningsbar till förändrade förhållanden och varierande arbetsuppgifter.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Visa mindre

Kontorsansvarig till Stall Courant

Är du en strukturerad person som trivs i att ha varierande arbetsuppgifter och vill vara med och driva utvecklingen av Stall Courant i Heby? Då kan detta vara din drömposition! Vi söker nu en erfaren kontorsansvarig som kan strukturera upp arbetet och driva projekt framåt, såväl som du trivs med att ta tag i en mängd olika ansvarsområden. Tjänsten är med placering i Heby och beräknas starta så snart som möjligt. Uppdraget kommer att pågå initialt i 6 måna... Visa mer
Är du en strukturerad person som trivs i att ha varierande arbetsuppgifter och vill vara med och driva utvecklingen av Stall Courant i Heby? Då kan detta vara din drömposition!

Vi söker nu en erfaren kontorsansvarig som kan strukturera upp arbetet och driva projekt framåt, såväl som du trivs med att ta tag i en mängd olika ansvarsområden. Tjänsten är med placering i Heby och beräknas starta så snart som möjligt. Uppdraget kommer att pågå initialt i 6 månader, med goda möjligheter till förlängning för rätt person. Du kommer bli anställd som en av Poolias mycket uppskattade konsulter.

Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
På Courant arbetar vi sedan starten 2005 professionellt och kommersiellt med travhästar för tävling och avel. På avelssidan bedriver vi verksamhet både med egen uppfödning och med avelshingstar.
Över hela linjen försöker vi på bästa vis förena beprövade tillvägagångssätt och evidensbaserad kunskap. Vi tror oss ha en god förståelse för att göra ett urval som både utgår från exteriör och rörelseschema och från en grundläggande och genomtänkt förståelse för stamtavla och genetik; hur man en och en handplockar unika hästar för tävling och för avel, och hur man sammanför hästar och tränare. I samtliga funktioner strävar vi efter att arbeta med personer som förstår sig på såväl hästar som människor, som kombinerar naturlig fallenhet med specialkunskaper.

Vi ser vårt resultat som en kvittens på att vi hittat rätt anslag. Åtskilliga av våra hästar har genom åren haft stora framgångar på världens ledande travbanor. Några av de mest kända namnen på senare tid har varit Ganga Bae, Gimpanzee, Green Manalishi, Greenshoe och Hypnotic Am. Den som särskilt utmärkte sig under 2019 var Greenshoe, som vi denna säsong också har introducerat som avelshingst. Våra hästar är uppstallade hos de främsta träningsstallen och stuterierna i Sverige, Frankrike och USA. Men vi söker och finner våra hästar och våra medarbetare världen över. Vårt mål är att i varje generation utveckla så bra hästar som möjligt. På så sätt säkrar vi också en långsiktig hästhållning och en uthållig och lönsam företagsverksamhet. Vår vision är att Courant skall vara och förbli ett företag som arbetar med världens bästa travhästar för tävling och för avel.
Vi älskar våra hästar.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som kontorsansvarig kommer du att spela en central roll i att driva projekt framåt och vara den primära kontaktpersonen gentemot samarbetspartners, myndigheter och kommunen. Dessutom kommer du att ansvara för ansökningar rörande till exempel bygglov och marklov. Viktig del i arbetet är att strukturera upp dokument digitalt och sammanställa information i Excel för att ta fram bästa möjliga värden.

Din roll innebär också att du kommer att granska inköp innan beslut fattas för att säkerställa att korrekta beslut tas. Du kommer att hantera personalens scheman, inklusive planering av semestrar, och fungera som skyddsombud för att säkerställa en säker arbetsmiljö. Det blir ditt ansvar att etablera och upprätthålla strukturen på kontoret för att skapa en trivsam och funktionell arbetsplats. Vidare kommer du också ta hand om vardagliga administrativa uppgifter för verksamheten.

Vem är du?
För att trivas i rollen söker vi dig som är en driven och ansvarsfull person som trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Ditt intresse för detaljer och struktur gör dig till den perfekta kandidaten för denna roll. Du brinner för att bidra till företagets framgång genom att hantera en mängd olika uppgifter. Vi ser det som väldigt meriterande om du har en relevant utbildning inom ekonomi eller administration. Du besitter god systemvana och mycket goda kunskaper i MS Office, främst Excel, PowerPoint och Dropbox. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Visa mindre

Kontorsansvarig till Stall Courant

Är du en strukturerad person som trivs i en roll med varierande arbetsuppgifter och som kan driva projekt framåt? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi söker nu en erfaren kontorsansvarig till vår kund Stall Courant i Heby. Tjänsten är på heltid med förväntad start så snart som möjligt. Uppdraget kommer att pågå initialt i 6 månader, med goda möjligheter till förlängning för rätt person. Du kommer bli anställd som en av Poolias mycket uppskattade konsult... Visa mer
Är du en strukturerad person som trivs i en roll med varierande arbetsuppgifter och som kan driva projekt framåt? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Vi söker nu en erfaren kontorsansvarig till vår kund Stall Courant i Heby. Tjänsten är på heltid med förväntad start så snart som möjligt. Uppdraget kommer att pågå initialt i 6 månader, med goda möjligheter till förlängning för rätt person. Du kommer bli anställd som en av Poolias mycket uppskattade konsulter.

Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
På Courant arbetar vi sedan starten 2005 professionellt och kommersiellt med travhästar för tävling och avel. På avelssidan bedriver vi verksamhet både med egen uppfödning och med avelshingstar.
Över hela linjen försöker vi på bästa vis förena beprövade tillvägagångssätt och evidensbaserad kunskap. Vi tror oss ha en god förståelse för att göra ett urval som både utgår från exteriör och rörelseschema och från en grundläggande och genomtänkt förståelse för stamtavla och genetik; hur man en och en handplockar unika hästar för tävling och för avel, och hur man sammanför hästar och tränare. I samtliga funktioner strävar vi efter att arbeta med personer som förstår sig på såväl hästar som människor, som kombinerar naturlig fallenhet med specialkunskaper.

Vi ser vårt resultat som en kvittens på att vi hittat rätt anslag. Åtskilliga av våra hästar har genom åren haft stora framgångar på världens ledande travbanor. Några av de mest kända namnen på senare tid har varit Ganga Bae, Gimpanzee, Green Manalishi, Greenshoe och Hypnotic Am. Den som särskilt utmärkte sig under 2019 var Greenshoe, som vi denna säsong också har introducerat som avelshingst. Våra hästar är uppstallade hos de främsta träningsstallen och stuterierna i Sverige, Frankrike och USA. Men vi söker och finner våra hästar och våra medarbetare världen över. Vårt mål är att i varje generation utveckla så bra hästar som möjligt. På så sätt säkrar vi också en långsiktig hästhållning och en uthållig och lönsam företagsverksamhet. Vår vision är att Courant skall vara och förbli ett företag som arbetar med världens bästa travhästar för tävling och för avel.
Vi älskar våra hästar.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som kontorsansvarig kommer du att spela en central roll i att driva projekt framåt och vara den primära kontaktpersonen gentemot samarbetspartners, myndigheter och kommunen. Dessutom kommer du att ansvara för ansökningar rörande till exempel bygglov och marklov. Viktig del i arbetet är att strukturera upp dokument digitalt och sammanställa information i Excel för att ta fram bästa möjliga värden.

Din roll innebär också att du kommer att granska inköp innan beslut fattas för att säkerställa att korrekta beslut tas. Du kommer att hantera personalens scheman, inklusive planering av semestrar, och fungera som skyddsombud för att säkerställa en säker arbetsmiljö. Det blir ditt ansvar att etablera och upprätthålla strukturen på kontoret för att skapa en trivsam och funktionell arbetsplats. Vidare kommer du också ta hand om vardagliga administrativa uppgifter för verksamheten.

Vem är du?
För att trivas i rollen söker vi dig som är en driven och ansvarsfull person som trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Ditt intresse för detaljer och struktur gör dig till den perfekta kandidaten för denna roll. Du brinner för att bidra till företagets framgång genom att hantera en mängd olika uppgifter. Vi ser det som väldigt meriterande om du har en relevant utbildning inom ekonomi eller administration. Du besitter god systemvana och mycket goda kunskaper i MS Office, främst Excel, PowerPoint och Dropbox. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Visa mindre

Domarbo Skog/Morgongåva Företagspark söker en teknisk fastighetsförvaltare

Domarbo Skog/Morgongåva med dotter- och intressebolag bedriver skogsförvaltning och jordbruksverksamhet, fastighetsutveckling, uthyrning av kommersiella lokaler och bostäder, främst i Heby kommun. Domarbo Skog ingår i Beijerinvest-sfären som är ett familjeägt investmentbolag med intressen inom svensk verkstadsindustri och handel. Domarbo Skog/Morgongåva är en fantastisk organisation med placering vid Starfors säteri. Det är en naturskön miljö med fantasti... Visa mer
Domarbo Skog/Morgongåva med dotter- och intressebolag bedriver skogsförvaltning och jordbruksverksamhet, fastighetsutveckling, uthyrning av kommersiella lokaler och bostäder, främst i Heby kommun. Domarbo Skog ingår i Beijerinvest-sfären som är ett familjeägt investmentbolag med intressen inom svensk verkstadsindustri och handel.

Domarbo Skog/Morgongåva är en fantastisk organisation med placering vid Starfors säteri. Det är en naturskön miljö med fantastiska lokaler. Tjänsten ger dig möjlighet att vara med på en spännande utvecklingsresa där din insats gör skillnad.
Organisationen har höga etiska och moraliska värderingar med långsiktighet som ledstjärna.
Ett riktigt drömjobb för rätt person.

Om tjänsten
Det är en liten organisation men verksamheten expanderar och det händer mycket inom bolaget. Det är korta beslutsvägar och man jobbar med frihet under ansvar.
Tjänsten innebär ett nära samarbete med Henrik som är VD och Monica som är ekonomiansvarig.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Idag sitter Henrik med fastighetsfrågor och tanken är att du ska ta över den delen då Henrik behöver avlastning.

Detta innebär:
• Driftsoptimera och energieffektivisera befintligt fastighetsbestånd och utöka med ytterligare fastigheter på nya marknader i Uppland/Västmanland
• Ansvara för hyresgästanpassningar och ombyggnader
• Planera och ansvara för löpande underhåll
• Ansvara för driftsupphandlingar
• Visning av lokaler för potentiella hyresgäster
• Tillsammans med andra ansvara för affärsplan, budgetering, uppföljning av fastigheternas kostnadssida och underhållsplaner
• Vara aktiv i operativa projektgrupper, tekniska forum och i bolagets verksamhetsutvecklingsprojekt och processer
• Tekniskt stöd inom förvaltningen
• Löpande förvaltningsuppgifter

Vem är du?
Vi ser att du som söker har ett antal års erfarenhet av fastighetsförvaltning/byggnation.
Du har arbetat med likvärdiga arbetsuppgifter sedan tidigare och det är positivt om du även har vana av att ta fram och bedöma olika typer av tekniklösningar. Vana av att arbeta med upphandling är fördelaktigt.
Intresse för skog och jakt är ett plus då det är en del Domarbo Skog/Morgongåva Företagspark verksamhet.

Vi söker dig som tycker om att ge god service och samtidigt bidrar till en god affär. Du leverera god kvalitet och tycker om att utveckla både dig själv och affären genom stort kundfokus. För att kunna leverera på högsta nivå är du strukturerad, har ett
ekonomiskt sinne med helhetsförståelse och mycket god slutledningsförmåga. Vidare är du ansvarstagande, driven och har ett brinnande intresse för att arbeta med effektivisering och kundnöjdhet. Du kan arbeta självständigt, men tycker även om att arbeta i grupp.

Vi vill att du ska se denna utmaning som något väldigt spännande och som en möjlighet att utvecklas inom fastighetsbranschen.

Om verksamheten
Du kommer vara anställd i Domarbo Skog/Morgongåva Företagspark men mestadels arbeta med dotterbolaget Morgongåva Företagspark som bl.a. har stora expansiva e-handelsföretag som hyresgäster såsom Apotea, Adlibris och Babyland Widforss.
I ytterligare fastigheter finns lokaler för kontorsverksamheter och liknande.
Det är ständig rörelse och det sker om- och nybyggnationer löpande.
Domarbo Skog/Morgongåva Företagspark kontor ligger på en fantastisk plats nära vattnet strax utanför Heby.
Där kommer du sitta tillsammans med en liten familjär grupp medarbetare som alla hjälper till där det behövs. Visa mindre

Domarbo Skog/Morgongåva Företagspark rekryterar förvaltningsassistent

Brinner du för service och kontakten med kunder? Vill du arbeta i ett företag som kännetecknas av en framåtsträvande och hjälpsam kultur? Nu utökar Domarbo Skog/Morgongåva Företagspark organisationen med en Förvaltningsassistent till sitt engagerade team i Heby. Domarbo Skog/Morgongåva Företagspark med dotter- och intressebolag bedriver skogsförvaltning och jordbruksverksamhet, fastighetsutveckling, uthyrning av kommersiella lokaler och bostäder, främst i... Visa mer
Brinner du för service och kontakten med kunder? Vill du arbeta i ett företag som kännetecknas av en framåtsträvande och hjälpsam kultur? Nu utökar Domarbo Skog/Morgongåva Företagspark organisationen med en Förvaltningsassistent till sitt engagerade team i Heby.

Domarbo Skog/Morgongåva Företagspark med dotter- och intressebolag bedriver skogsförvaltning och jordbruksverksamhet, fastighetsutveckling, uthyrning av kommersiella lokaler och bostäder, främst i Heby kommun. Domarbo Skog/Morgongåva Företagspark ingår i Beijerinvest-sfären som är ett familjeägt investmentbolag med intressen inom svensk verkstadsindustri och handel.

Domarbo Skog/Morgongåva Företagspark är en fantastisk organisation med placering vid Starfors säteri. Det är en naturskön miljö med fantastiska lokaler. Tjänsten ger dig möjlighet att vara med på en spännande utvecklingsresa där din insats gör skillnad. Organisationen har höga etiska och moraliska värderingar med långsiktighet som ledstjärna. Ett riktigt drömjobb för rätt person.

Detta är en direkt rekrytering av Domarbo Skog/Morgongåva Företagspark där vi på Poolia fått möjligheten att hjälpa till i processen. Urvalet sker löpande, vi ser fram emot att läsa din ansökan redan idag.

Om tjänsten
En av dina huvuduppgifter är att under ledning av fastighetsförvaltaren och i nära samarbete med dina kollegor vårda och utveckla relationen med hyresgästerna. Vid behov är du också behjälplig med avtalsadministration. I tjänsten ingår också en receptionstjänst. Ta emot besökare, hämta post, beställa eller handla varor, fixa fika, hantera växel, se till att det är snyggt och prydligt, ansvarig för köket, kontakt med städfirma m.m.

Ingen dag kommer vara den andra lik och du kommer hantera en mängd olika arbetsuppgifter och ansvarsområden och därför är det viktigt att du trivs med variation i arbetet och vara spindeln i nätet.

Detta är en 8-17-tjänst på plats i Heby.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som förvaltningsassistent kommer bl.a. följande arbetsuppgifter ingå:

• Ha kontakt med hyresgäster
• Hyresadministration, administrera hyresavtal, hantering av hyresärenden
• Administration kring övriga avtal
• Kontorsadministration samt receptionsarbete
• Vara ekonomiavdelningen behjälplig med t.ex. fakturering och sortering
• Nyckelansvarig
• Uppgifter gällande uthyrning och viss visning av lokaler
• Hantera och utveckla hemsidan samt övriga sociala medier
• Hantera och ansvara för företagets försäkringar
• Kontakter med leverantörer, kunder och supportföretag
• Support till företagets ägare och anställda i uppkomna frågeställningar
• Vara assistent till förvaltaren i dennes arbete


Vem är du?
För att trivas i tjänsten behöver du vara en social och utåtriktad person med en stark känsla för service och trivas med telefon som arbetsredskap. Vi söker dig som gillar att ge god service, till både kunder och kollegor. Som person är du lösningsorienterad och trivs i situationer där du kan överträffa kundens förväntningar. Du är en god administratör, trivs med att ta ansvar och har ett strukturerat arbetssätt. Sannolikt är en stor anledning till att du trivs så bra i administrativa roller din förmåga att organisera ditt arbete; där din prioriteringsförmåga och öga för tidsplanering kommer väl till pass. Vi tror att du dessutom är personen som driver på ditt arbete självständigt och hittar svar på frågor som uppstår. Rätt person för tjänsten drivs av resultat och tycker om att jobba mot uppsatta mål.

Vidare ser vi att det är en fördel om du har tidigare arbetserfarenhet från ett fastighetsbolag. Om du studerat fastighetsförvaltning eller motsvarande är det starkt meriterande.


Om verksamheten
Du kommer vara anställd i Domarbo Skog men även arbeta med Morgongåva Företagspark som bl.a. har stora expansiva e-handelsföretag som hyresgäster såsom Apotea, Adlibris och Babyland Widforss. I ytterligare fastigheter finns lokaler för kontorsverksamheter och handel. Det är ständig rörelse och det sker om- och nybyggnationer löpande.

Domarbo Skogs kontor ligger på en fantastisk plats nära vattnet strax utanför Heby. Där kommer du sitta tillsammans med en liten familjär grupp medarbetare som alla hjälper till där det behövs Visa mindre

HR-generalist till Epiroc i Fagersta

Är du van att arbeta med HR-relaterade frågor och nu söker nästa utmaning? Trivs du i en organisation där det händer mycket? Då har vi rollen för dig! Vi söker nu en HR-generalist till vår kund Epiroc i Fagersta. Tjänsten är på heltid och beräknas starta så snart som möjligt. Detta är ett konsultuppdrag som kommer att pågå i 6 månader, med eventuellt möjlighet till förlängning. Vi genomför urval och intervjuer löpande. Varmt välkommen in med din ansökan... Visa mer
Är du van att arbeta med HR-relaterade frågor och nu söker nästa utmaning? Trivs du i en organisation där det händer mycket? Då har vi rollen för dig!

Vi söker nu en HR-generalist till vår kund Epiroc i Fagersta. Tjänsten är på heltid och beräknas starta så snart som möjligt. Detta är ett konsultuppdrag som kommer att pågå i 6 månader, med eventuellt möjlighet till förlängning.

Vi genomför urval och intervjuer löpande. Varmt välkommen in med din ansökan!

Om tjänsten
I rollen som HR-generalist kommer du att ingå i HR-teamet där ni tillsammans arbetar med HR-relaterade frågor.
Du kommer att vara ett stöd till chefer och medarbetare i HR-frågor som rör:
• Personaladministration
• Rehabilitering
• Sjukfrånvaro
• Arbetsrätt
• Dokumentation

Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom HR och har några års erfarenhet av brett HR-arbete. Du är van systemanvändare och har erfarenhet av att ge stöd till chefer och medarbetare i HR-relaterade frågor och rehabiliteringsfrågor. Sedan tidigare har du god systemvana och har erfarenhet av att arbeta i HR-system. Du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift. Likaså har du B-körkort och har du tillgång till bil ser vi det som väldigt meriterande.

Som person är du flexibel och har en väldigt god samarbetsförmåga. Du är lösningsorienterad och har ett stort driv. Du trivs med att arbeta i en organisation där mycket händer. Vidare är du social, kommunikativ och självgående

Om verksamheten
Våra kunder inom hr är attraktiva arbetsgivare som letar efter högskoleutbildade personalvetare. Med en bredd över hela hr-området - allt från personalchefer och hr-specialister till rekryteringskonsulter och personaladministratörer - kan vi hitta en tjänst där du kan påverka din arbetssituation och nå ditt drömjobb.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Visa mindre

Domarbo Skog/Morgongåva Företagspark rekryterar förvaltningsassistent

Brinner du för service och kontakten med kunder? Vill du arbeta i ett företag som kännetecknas av en framåtsträvande och hjälpsam kultur? Nu utökar Domarbo Skog/Morgongåva Företagspark organisationen med en Förvaltningsassistent till sitt engagerade team i Heby. Domarbo Skog/Morgongåva Företagspark med dotter- och intressebolag bedriver skogsförvaltning och jordbruksverksamhet, fastighetsutveckling, uthyrning av kommersiella lokaler och bostäder, främst i... Visa mer
Brinner du för service och kontakten med kunder? Vill du arbeta i ett företag som kännetecknas av en framåtsträvande och hjälpsam kultur? Nu utökar Domarbo Skog/Morgongåva Företagspark organisationen med en Förvaltningsassistent till sitt engagerade team i Heby.

Domarbo Skog/Morgongåva Företagspark med dotter- och intressebolag bedriver skogsförvaltning och jordbruksverksamhet, fastighetsutveckling, uthyrning av kommersiella lokaler och bostäder, främst i Heby kommun. Domarbo Skog/Morgongåva Företagspark ingår i Beijerinvest-sfären som är ett familjeägt investmentbolag med intressen inom svensk verkstadsindustri och handel.

Domarbo Skog/Morgongåva Företagspark är en fantastisk organisation med placering vid Starfors säteri. Det är en naturskön miljö med fantastiska lokaler. Tjänsten ger dig möjlighet att vara med på en spännande utvecklingsresa där din insats gör skillnad.
Organisationen har höga etiska och moraliska värderingar med långsiktighet som ledstjärna. Ett riktigt drömjobb för rätt person.


Om tjänsten
Rollen som förvaltningsassistent ger dig mycket frihet att på daglig basis planera ditt arbete och ta stort eget ansvar. En av dina huvuduppgifter är att under ledning av fastighetsförvaltaren och i nära samarbete med dina kollegor vårda och utveckla relationen med hyresgästerna. Vid behov är du också behjälplig med avtalsadministration.

Ingen dag kommer vara den andra lik och du kommer hantera en mängd olika arbetsuppgifter och ansvarsområden och därför är det viktigt att du trivs med variation i arbetet.

Som förvaltningsassistent kommer dina arbetsuppgifter vara:
• Ha kontakt med hyresgäster
• Hyresadministration, administrera hyresavtal, hantering av hyresärenden
• Administration kring övriga avtal
• Kontorsadministration
• Uppgifter gällande uthyrning
• Hantera och utveckla hemsidan samt övriga sociala medier. I viss mån hjälpa marknadsavdelningen med andra uppgifter
• Projektleda och koordinera diverse projekt

Arbetsuppgifter kan komma att variera utifrån önskemål och behov.


Vem är du?
För att trivas i tjänsten behöver du vara en social och utåtriktad person med en stark känsla för service och trivas med telefon som arbetsredskap. Vi söker dig som gillar att ge god service, till både kunder och kollegor. Som person är du lösningsorienterad och trivs i situationer där du kan överträffa kundens förväntningar. Du är en god administratör, trivs med att ta ansvar och har ett strukturerat arbetssätt. Sannolikt är en stor anledning till att du trivs så bra i administrativa roller din förmåga att organisera ditt arbete; där din prioriteringsförmåga och öga för tidsplanering kommer väl till pass. Vi tror att du dessutom är personen som driver på ditt arbete självständigt och hittar svar på frågor som uppstår. Rätt person för tjänsten drivs av resultat och tycker om att jobba mot uppsatta mål.

Vidare ser vi att det är en fördel om du har tidigare arbetserfarenhet från ett fastighetsbolag. Om du studerat fastighetsförvaltning eller motsvarande är det starkt meriterande.


Om verksamheten
Du kommer vara anställd i Domarbo Skog men mestadels arbeta med Morgongåva Företagspark som bl.a. har stora expansiva e-handelsföretag som hyresgäster såsom Apotea, Adlibris och Babyland Widforss. I ytterligare fastigheter finns lokaler för kontorsverksamheter och handel. Det är ständig rörelse och det sker om- och nybyggnationer löpande.

Domarbo Skogs kontor ligger på en fantastisk plats nära vattnet strax utanför Heby. Där kommer du sitta tillsammans med en liten familjär grupp medarbetare som alla hjälper till där det behövs. Visa mindre

Domarbo Skog/Morgongåva Företagspark rekryterar förvaltningsassistent

Brinner du för service och kontakten med kunder? Vill du arbeta i ett företag som kännetecknas av en framåtsträvande och hjälpsam kultur? Nu utökar Domarbo Skog/Morgongåva Företagspark organisationen med en Förvaltningsassistent till sitt engagerade team i Heby. Domarbo Skog/Morgongåva Företagspark med dotter- och intressebolag bedriver skogsförvaltning och jordbruksverksamhet, fastighetsutveckling, uthyrning av kommersiella lokaler och bostäder, främst i... Visa mer
Brinner du för service och kontakten med kunder? Vill du arbeta i ett företag som kännetecknas av en framåtsträvande och hjälpsam kultur? Nu utökar Domarbo Skog/Morgongåva Företagspark organisationen med en Förvaltningsassistent till sitt engagerade team i Heby.

Domarbo Skog/Morgongåva Företagspark med dotter- och intressebolag bedriver skogsförvaltning och jordbruksverksamhet, fastighetsutveckling, uthyrning av kommersiella lokaler och bostäder, främst i Heby kommun. Domarbo Skog/Morgongåva Företagspark ingår i Beijerinvest-sfären som är ett familjeägt investmentbolag med intressen inom svensk verkstadsindustri och handel.

Domarbo Skog/Morgongåva Företagspark är en fantastisk organisation med placering vid Starfors säteri. Det är en naturskön miljö med fantastiska lokaler. Tjänsten ger dig möjlighet att vara med på en spännande utvecklingsresa där din insats gör skillnad.
Organisationen har höga etiska och moraliska värderingar med långsiktighet som ledstjärna. Ett riktigt drömjobb för rätt person.


Om tjänsten
Rollen som förvaltningsassistent ger dig mycket frihet att på daglig basis planera ditt arbete och ta stort eget ansvar. En av dina huvuduppgifter är att under ledning av fastighetsförvaltaren och i nära samarbete med dina kollegor vårda och utveckla relationen med hyresgästerna. Vid behov är du också behjälplig med avtalsadministration.

Ingen dag kommer vara den andra lik och du kommer hantera en mängd olika arbetsuppgifter och ansvarsområden och därför är det viktigt att du trivs med variation i arbetet.

Som förvaltningsassistent kommer dina arbetsuppgifter vara:
• Ha kontakt med hyresgäster
• Hyresadministration, administrera hyresavtal, hantering av hyresärenden
• Administration kring övriga avtal
• Kontorsadministration
• Uppgifter gällande uthyrning
• Hantera och utveckla hemsidan samt övriga sociala medier. I viss mån hjälpa marknadsavdelningen med andra uppgifter
• Projektleda och koordinera diverse projekt

Arbetsuppgifter kan komma att variera utifrån önskemål och behov.


Vem är du?
För att trivas i tjänsten behöver du vara en social och utåtriktad person med en stark känsla för service och trivas med telefon som arbetsredskap. Vi söker dig som gillar att ge god service, till både kunder och kollegor. Som person är du lösningsorienterad och trivs i situationer där du kan överträffa kundens förväntningar. Du är en god administratör, trivs med att ta ansvar och har ett strukturerat arbetssätt. Sannolikt är en stor anledning till att du trivs så bra i administrativa roller din förmåga att organisera ditt arbete; där din prioriteringsförmåga och öga för tidsplanering kommer väl till pass. Vi tror att du dessutom är personen som driver på ditt arbete självständigt och hittar svar på frågor som uppstår. Rätt person för tjänsten drivs av resultat och tycker om att jobba mot uppsatta mål.

Vidare ser vi att det är en fördel om du har tidigare arbetserfarenhet från ett fastighetsbolag. Om du studerat fastighetsförvaltning eller motsvarande är det starkt meriterande.


Om verksamheten
Du kommer vara anställd i Domarbo Skog men mestadels arbeta med Morgongåva Företagspark som bl.a. har stora expansiva e-handelsföretag som hyresgäster såsom Apotea, Adlibris och Babyland Widforss. I ytterligare fastigheter finns lokaler för kontorsverksamheter och handel. Det är ständig rörelse och det sker om- och nybyggnationer löpande.

Domarbo Skogs kontor ligger på en fantastisk plats nära vattnet strax utanför Heby. Där kommer du sitta tillsammans med en liten familjär grupp medarbetare som alla hjälper till där det behövs. Visa mindre

Domarbo Skog/Morgongåva Företagspark söker en teknisk fastighetsförvaltare

Domarbo Skog/Morgongåva med dotter- och intressebolag bedriver skogsförvaltning och jordbruksverksamhet, fastighetsutveckling, uthyrning av kommersiella lokaler och bostäder, främst i Heby kommun. Domarbo Skog ingår i Beijerinvest-sfären som är ett familjeägt investmentbolag med intressen inom svensk verkstadsindustri och handel. Domarbo Skog/Morgongåva är en fantastisk organisation med placering vid Starfors säteri. Det är en naturskön miljö med fantasti... Visa mer
Domarbo Skog/Morgongåva med dotter- och intressebolag bedriver skogsförvaltning och jordbruksverksamhet, fastighetsutveckling, uthyrning av kommersiella lokaler och bostäder, främst i Heby kommun. Domarbo Skog ingår i Beijerinvest-sfären som är ett familjeägt investmentbolag med intressen inom svensk verkstadsindustri och handel.

Domarbo Skog/Morgongåva är en fantastisk organisation med placering vid Starfors säteri. Det är en naturskön miljö med fantastiska lokaler. Tjänsten ger dig möjlighet att vara med på en spännande utvecklingsresa där din insats gör skillnad.
Organisationen har höga etiska och moraliska värderingar med långsiktighet som ledstjärna.
Ett riktigt drömjobb för rätt person.

Om tjänsten
Det är en liten organisation men verksamheten expanderar och det händer mycket inom bolaget. Det är korta beslutsvägar och man jobbar med frihet under ansvar.
Tjänsten innebär ett nära samarbete med Henrik som är VD och Monica som är ekonomiansvarig.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Idag sitter Henrik med fastighetsfrågor och tanken är att du ska ta över den delen då Henrik behöver avlastning.

Detta innebär:
• Driftsoptimera och energieffektivisera befintligt fastighetsbestånd och utöka med ytterligare fastigheter på nya marknader i Uppland/Västmanland
• Ansvara för hyresgästanpassningar och ombyggnader
• Planera och ansvara för löpande underhåll
• Ansvara för driftsupphandlingar
• Visning av lokaler för potentiella hyresgäster
• Tillsammans med andra ansvara för affärsplan, budgetering, uppföljning av fastigheternas kostnadssida och underhållsplaner
• Vara aktiv i operativa projektgrupper, tekniska forum och i bolagets verksamhetsutvecklingsprojekt och processer
• Tekniskt stöd inom förvaltningen
• Löpande förvaltningsuppgifter

Vem är du?
Vi ser att du som söker har ett antal års erfarenhet av fastighetsförvaltning/byggnation.
Du har arbetat med likvärdiga arbetsuppgifter sedan tidigare och det är positivt om du även har vana av att ta fram och bedöma olika typer av tekniklösningar. Vana av att arbeta med upphandling är fördelaktigt.
Intresse för skog och jakt är ett plus då det är en del Domarbo Skog/Morgongåva Företagspark verksamhet.

Vi söker dig som tycker om att ge god service och samtidigt bidrar till en god affär. Du leverera god kvalitet och tycker om att utveckla både dig själv och affären genom stort kundfokus. För att kunna leverera på högsta nivå är du strukturerad, har ett
ekonomiskt sinne med helhetsförståelse och mycket god slutledningsförmåga. Vidare är du ansvarstagande, driven och har ett brinnande intresse för att arbeta med effektivisering och kundnöjdhet. Du kan arbeta självständigt, men tycker även om att arbeta i grupp.

Vi vill att du ska se denna utmaning som något väldigt spännande och som en möjlighet att utvecklas inom fastighetsbranschen.

Om verksamheten
Du kommer vara anställd i Domarbo Skog/Morgongåva Företagspark men mestadels arbeta med dotterbolaget Morgongåva Företagspark som bl.a. har stora expansiva e-handelsföretag som hyresgäster såsom Apotea, Adlibris och Babyland Widforss.
I ytterligare fastigheter finns lokaler för kontorsverksamheter och liknande.
Det är ständig rörelse och det sker om- och nybyggnationer löpande.
Domarbo Skog/Morgongåva Företagspark kontor ligger på en fantastisk plats nära vattnet strax utanför Heby.
Där kommer du sitta tillsammans med en liten familjär grupp medarbetare som alla hjälper till där det behövs. Visa mindre

Domarbo Skog/Morgongåva Företagspark söker en teknisk fastighetsförvaltare

Domarbo Skog/Morgongåva med dotter- och intressebolag bedriver skogsförvaltning och jordbruksverksamhet, fastighetsutveckling, uthyrning av kommersiella lokaler och bostäder, främst i Heby kommun. Domarbo Skog ingår i Beijerinvest-sfären som är ett familjeägt investmentbolag med intressen inom svensk verkstadsindustri och handel. Domarbo Skog/Morgongåva är en fantastisk organisation med placering vid Starfors säteri. Det är en naturskön miljö med fantasti... Visa mer
Domarbo Skog/Morgongåva med dotter- och intressebolag bedriver skogsförvaltning och jordbruksverksamhet, fastighetsutveckling, uthyrning av kommersiella lokaler och bostäder, främst i Heby kommun. Domarbo Skog ingår i Beijerinvest-sfären som är ett familjeägt investmentbolag med intressen inom svensk verkstadsindustri och handel.

Domarbo Skog/Morgongåva är en fantastisk organisation med placering vid Starfors säteri. Det är en naturskön miljö med fantastiska lokaler. Tjänsten ger dig möjlighet att vara med på en spännande utvecklingsresa där din insats gör skillnad.
Organisationen har höga etiska och moraliska värderingar med långsiktighet som ledstjärna.
Ett riktigt drömjobb för rätt person.

Om tjänsten
Det är en liten organisation men verksamheten expanderar och det händer mycket inom bolaget. Det är korta beslutsvägar och man jobbar med frihet under ansvar.
Tjänsten innebär ett nära samarbete med Henrik som är VD och Monica som är ekonomiansvarig.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Idag sitter Henrik med fastighetsfrågor och tanken är att du ska ta över den delen då Henrik behöver avlastning.

Detta innebär:
• Driftsoptimera och energieffektivisera befintligt fastighetsbestånd och utöka med ytterligare fastigheter på nya marknader i Uppland/Västmanland
• Ansvara för hyresgästanpassningar och ombyggnader
• Planera och ansvara för löpande underhåll
• Ansvara för driftsupphandlingar
• Visning av lokaler för potentiella hyresgäster
• Löpande förvaltningsuppgifter

Vem är du?
Vi ser att du som söker har ett antal års erfarenhet av fastighetsförvaltning/byggnation.
Du har arbetat med likvärdiga arbetsuppgifter sedan tidigare och det är positivt om du även har vana av att ta fram och bedöma olika typer av tekniklösningar. Vana av att arbeta med upphandling är fördelaktigt.
Intresse för skog och jakt är ett plus då det är en del Domarbo Skog/Morgongåva Företagspark verksamhet.

Som person är/har du:
• Social med stort kundfokus
• Ekonomiskt sinne med helhetsförståelse och mycket god slutledningsförmåga
• Ansvarstagande, driven och självständig
• Väldigt god samarbetsförmåga
• Brinnande intresse för att arbeta med effektiviseringar och kundnöjdhet

Vi vill att du ska se denna utmaning som något väldigt spännande och som en möjlighet att utvecklas inom fastighetsbranschen.

Om verksamheten
Du kommer vara anställd i Domarbo Skog/Morgongåva Företagspark men mestadels arbeta med dotterbolaget Morgongåva Företagspark som bl.a. har stora expansiva e-handelsföretag som hyresgäster såsom Apotea, Adlibris och Babyland Widforss.
I ytterligare fastigheter finns lokaler för kontorsverksamheter och liknande.
Det är ständig rörelse och det sker om- och nybyggnationer löpande.
Domarbo Skog/Morgongåva Företagspark kontor ligger på en fantastisk plats nära vattnet strax utanför Heby.
Där kommer du sitta tillsammans med en liten familjär grupp medarbetare som alla hjälper till där det behövs. Visa mindre

Näringslivschef till Sala kommun

Ansök    Nov 16    Poolia Sverige AB    Näringslivschef
Sala kommun i östra Västmanland har ca 22 800 invånare och är till ytan länets största. Kommunen har flera mindre tätorter samt Sala stad med ca 13 000 invånare. Sala är en stark företagarkommun med 2500 företagare där merparten är små och medelstora företag varav en stor andel inom de gröna näringarna. Sala har genom sin historiska betydelse, med bland annat Silvergruvan, sin givna plats på Sveriges karta. Huvudnäringar är jordbruk, turism och småindustri... Visa mer
Sala kommun i östra Västmanland har ca 22 800 invånare och är till ytan länets största. Kommunen har flera mindre tätorter samt Sala stad med ca 13 000 invånare. Sala är en stark företagarkommun med 2500 företagare där merparten är små och medelstora företag varav en stor andel inom de gröna näringarna. Sala har genom sin historiska betydelse, med bland annat Silvergruvan, sin givna plats på Sveriges karta. Huvudnäringar är jordbruk, turism och småindustri. Sala är en eko-kommun, vilket innebär att den gemensamma grunden för alla verksamheter är en långsiktig ekonomisk, social och miljömässigt hållbar utveckling.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Sala kommun är i stark tillväxt och eftersträvar att ha ett av landets bästa företagsklimat. Den positionen vill Sala kommun förstärka och fortsätta att utveckla. Näringslivschefen har det övergripande ansvaret för att utveckla näringslivs-, destinations- och handelsutvecklingsfrågor. Näringslivskontoret ligger organisatoriskt under kommunchefen. Näringslivschefen samordnar, leder och utvecklar kommunens aktiviteter gentemot näringsliv, organisationer, myndigheter och allmänhet.

I arbetsuppgifterna ingår också att representera kommunen i olika nätverk och andra sammanhang, initiera och genomföra utvecklingsprojekt samt söka finansieringsformer för projekt. I ett nära samarbete med näringslivets organisationer och enskilda företagare utveckla förutsättningarna för näringslivet och de enskilda företagen, arbeta aktivt för nyetableringar av företag och ökat företagande.

Vem är du?
Du har en akademisk examen inom ekonomi, entreprenörskap, marknadsföring eller annan kompetens som arbetsgivaren bedömer motsvarande. Du har erfarenhet från näringslivet eller näringslivsfrågor, erfarenhet av att leda medarbetare samt förståelse för politiskt styrda organisationer. Du har förmåga att initiera, driva och genomföra projekt, förankra idéer, är kreativ och förändringsorienterad med bra samarbetsförmåga. Du är en duktig kommunikatör och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. God förmåga att bygga närverk och relationer samt ha god omvärldsorientering är också framgångsfaktorer i tjänsten.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.


Övrigt:

Anställningsvillkor:
Anställningsvillkor på heltid
Tillträde enligt överenskommelse
Individuell lönesättning tillämpas

Befattningen som Näringslivschef är säkerhetsklassad, varför godkänd säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) är en förutsättning för anställning. Detta innebär även krav på svenskt medborgarskap.

I denna rekryteringen samarbetar Sala kommun med Poolia Executive Search AB, Poolia-koncernens verksamhet för rekrytering av högre chefer. Vill du veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Charlotte Ahlquist, 073- 506 72 05, [email protected].

Upplysningar:

Fackliga kontaktpersoner:
Vision Thomas Roberg, e-post: [email protected] tel: 0224-749662

Välkommen med din ansökan!

Sala kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning och ålder. Visa mindre

Chef till Räddningstjänsten Sala-Heby

Ansök    Nov 16    Poolia Sverige AB    Räddningschef
I det geografiskt stora räddningsområdet bor det ca 37 000 personer fördelat på flera olika tätorter. Sala och Heby kommuner består av levande landsbygd med många större skogsområden, vattendrag, sjöar, flertalet tätorter, kulturhistoriska byggnader, industrier, en stor kriminalvårdsanstalt samt flera stora internethandelsföretag. Räddningstjänsten Sala-Heby är en del av Räddningsregion Mitt, där räddningstjänster i 25 kommuner har ett nära samarbetet i ... Visa mer
I det geografiskt stora räddningsområdet bor det ca 37 000 personer fördelat på flera olika tätorter. Sala och Heby kommuner består av levande landsbygd med många större skogsområden, vattendrag, sjöar, flertalet tätorter, kulturhistoriska byggnader, industrier, en stor kriminalvårdsanstalt samt flera stora internethandelsföretag.

Räddningstjänsten Sala-Heby är en del av Räddningsregion Mitt, där räddningstjänster i 25 kommuner har ett nära samarbetet i en gemensam operativ ledningsorganisation som assisterar och bistår varandra vid större insatser.

Räddningstjänsten Sala-Heby bildades 1973 och består av sju utryckningsstyrkor. Antalet anställda är ca 100 personer (24 i utryckande heltidstjänst, 5 i dagtidstjänst och övrig personal utgörs av deltidsbrandmän).

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Räddningschefen har det övergripande ansvaret för såväl den operativa verksamheten som tillsynsverksamheten. I rollen ingår också personalansvar, arbetsmiljöansvar och budgetansvar. Räddningschefen rapporterar till kommunchef och ingår i kommunens krisledningsorganisation. I arbetsuppgiften ingår även visionsarbete, samt att författa strategiska planer och dokument. Viktig är också att som ledare arbeta för ett tryggt klimat där medarbetare motiveras till ett aktivt deltagande.

I uppdraget har räddningschefen stöd av en operativ chef för utryckningsstyrkorna, två brandinspektörer för tillsynsärenden och en administratör. Samverkan med Räddningsregion Mitt ger räddningschefen ett större perspektiv och nätverk för verksamhetsrelaterade frågor. Tjänsteperson i beredskap (TIB) ingår som en del av tjänsten, vilket innebär att du har beredskap en vecka i taget, cirka var 8-10 vecka.

Vem är du?
Vi söker dig som är utbildad brandingenjör. För tjänsten krävs också RUB-utbildning. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som chef eller ledare med positivt resultat är det meriterande. Det är naturligtvis också meriterande om du har ledarerfarenhet från kommunal räddningstjänst. Utveckling av verksamheten kommer att vara i fokus varför det är viktigt att du omvärldsbevakar, formulerar visioner och förankrar dessa.

Tjänsten kräver att du kan tala och skriva bra på svenska och att du minst har B körkort. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Övrigt:

Anställningsvillkor:
Anställningsvillkor på heltid
Tillträde enligt överenskommelse
Individuell lönesättning tillämpas

Befattningen som Räddningschef är säkerhetsklassad, varför godkänd säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) är en förutsättning för anställning. Detta innebär även krav på svenskt medborgarskap.

I denna rekryteringen samarbetar Sala kommun med Poolia Executive Search AB, Poolia-koncernens verksamhet för rekrytering av högre chefer. Vill du veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Charlotte Ahlquist, 073- 506 72 05, [email protected].

Upplysningar

Fackliga kontaktpersoner:
Fackförening Kommunal: Brittlis Leffler, e-post. [email protected]

Sala kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning och ålder. Visa mindre

Samhällsbyggnadschef till Sala kommun

Ansök    Nov 16    Poolia Sverige AB    Stadsbyggnadschef
Sala kommun i östra Västmanland har cirka 22 800 invånare och är till ytan länets största. Kommunen har flera mindre tätorter samt Sala stad med ca 13 000 invånare. Sala har genom sin historiska betydelse, med bland annat Silvergruvan, sin givna plats på Sveriges karta. Huvudnäringar är jordbruk, turism och småindustri. Sala är en eko-kommun, vilket innebär att den gemensamma grunden för alla verksamheter är en långsiktig ekonomisk, social och miljömässigt... Visa mer
Sala kommun i östra Västmanland har cirka 22 800 invånare och är till ytan länets största. Kommunen har flera mindre tätorter samt Sala stad med ca 13 000 invånare. Sala har genom sin historiska betydelse, med bland annat Silvergruvan, sin givna plats på Sveriges karta. Huvudnäringar är jordbruk, turism och småindustri. Sala är en eko-kommun, vilket innebär att den gemensamma grunden för alla verksamheter är en långsiktig ekonomisk, social och miljömässigt hållbar utveckling.

Det händer mycket i Sala nu! Stora externa aktörer inom byggbranschen är aktiva inom kommunens gränser men också de lokala byggarna bidrar på ett positivt sätt till kommunens utveckling. En ny stadsdel, Silvervallen, är planlagd och markanvisningar håller nu på att fördelas. I kommunen pågår även arbetet med den nya översiktsplanen.

Vi söker nu en chef till samhällsbyggnadskontoret!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Samhällsbyggnadschefen ansvarar för kommunens myndighetsutövning inom bygg och miljö men även för samhällsplanering och markfrågor. Som samhällsbyggnadschef är du direkt underställd kommunchefen och ingår i kommunens ledningsgrupp. Ledningsgruppen arbetar tätt tillsammans för att utveckla det strategiska arbetet inom kommunen som helhet. Som samhällsbyggnadschef har du en egen ledningsgrupp där du arbetar nära dina två enhetschefer. Samhällsbyggnadskontorets verksamhet besår av ca 41st självgående, ambitiösa och kompetenta medarbetare. Som samhällsbyggnadschef arbetar du med både Kommunstyrelsen och Bygg- och Miljönämnden samt har ett övergripande verksamhets- och budgetansvar.

Vem är du?
Vi söker dig som har en samhällsplaneringsexamen eller annan relevant högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du som söker tjänsten har även stor erfarenhet av samhällsbyggandet, god kunskap om dess lagstiftning och myndighetsutövning. Det är meriterande om du tidigare har varit chef över chefer inom en politiskt styrd verksamhet. Du har även ett genuint intresse för människor och är en skicklig och erfaren ledare. Vi vill också att du har erfarenhet av kvalitetsarbete samt ekonomiskt ansvar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


Övrigt:

Anställningsvillkor:
Anställningsvillkor på heltid
Tillträde enligt överenskommelse
Individuell lönesättning tillämpas

Befattningen som Samhällbyggnadschef är säkerhetsklassad, varför godkänd säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) är en förutsättning för anställning. Detta innebär även krav på svenskt medborgarskap.

I denna rekryteringen samarbetar Sala kommun med Poolia Executive Search AB, Poolia-koncernens verksamhet för rekrytering av högre chefer. Vill du veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Charlotte Ahlquist, 073- 506 72 05, [email protected].

Fackliga kontaktpersoner:
Naturvetarna, Anna Winnersjö Edholm, e:post [email protected] tel: 0224-747391
Vision , Thomas Roberg, e-post: [email protected] tel: 0224-749662
Sveriges Ingenjörer Jasmina Trokic, e-post: [email protected] tel: 0224-747325

Sala kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning och ålder.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Redovisningsekonom med glädje och engagemang

Ansök    Sep 16    Poolia Sverige AB    Redovisningsekonom
Välkommen till Fyrklövern ekonomi och juridik! Vi är glada ekonomer och jordnära jurister som med glädje, engagemang och lärande hjälper människor att starta och driva lönsamma företag på bästa sätt. Nyfiken? Läs gärna mer: www.4klovern.se Om tjänsten Nu har du chansen att bli en i vårt glada gäng! I Sala finns just nu sju engagerade kollegor - är det du som är den åttonde? Vi jobbar prestigelöst mellan kontoren och lär av varandra. Fler kunder upptäcke... Visa mer
Välkommen till Fyrklövern ekonomi och juridik! Vi är glada ekonomer och jordnära jurister som med glädje, engagemang och lärande hjälper människor att starta och driva lönsamma företag på bästa sätt.
Nyfiken? Läs gärna mer: www.4klovern.se


Om tjänsten
Nu har du chansen att bli en i vårt glada gäng! I Sala finns just nu sju engagerade kollegor - är det du som är den åttonde? Vi jobbar prestigelöst mellan kontoren och lär av varandra. Fler kunder upptäcker vårt kompetenta och glada gäng och vi behöver rekrytera – är det du som är vår nya kollega?

Det är viktigt att du har intresse av att jobba med små och medelstora företag men framförallt med människorna i och kring företagen. Har du dessutom erfarenhet kopplat till den gröna näringen är det extra meriterande.

Som redovisningsekonom hos Fyrklövern arbetar du nära kunderna och deras ekonomi både som rådgivare och bollplank. Ett axplock av arbetsuppgifter är bland annat redovisning, bokslut, deklaration, skatter, rådgivning och prognoser. Utifrån kundens behov och ditt engagemang kan arbetet även kryddas med andra arbetsuppgifter.


Vem är du?
Vi ser att du har en akademisk examen inom ekonomi eller har tillfört dig dina erfarenheter och kunskaper på annat sätt. Vi vill att du har arbetslivserfarenhet av självständigt ekonomiarbete, gärna med eget kundansvar samt kanske också ytterligare arbetslivserfarenhet. Du gillar mötet med såväl befintliga som nya kunder.

För att trivas på Fyrklövern bör du vara positiv, glad, lösningsorienterad och ha en stor portion sunt förnuft. Du trivs i kommunikationen med andra runt dig och du mår gott av att dela med dig av dina kunskaper. Du tar gärna in andras kunskaper och synpunkter. Är du jordnära och prestigelös kommer du trivas med dina nya kollegor. Med ditt ansvarstagande och drivna sätt, viljan att gå i mål inom satt tidsram samt nyfikenheten att ta dig an utmaningar kommer du att känna igen dig i arbetsmiljön.
Utifrån ditt genuina intresse för arbetet är du alltid mån om att skapa förtroendefulla och långsiktiga relationer till dina kunder och kollegor. Fyrklövern tror på mjuka värden och lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Du behärskar svenska flytande i tal och skrift samt ser dig själv som en god användare av olika IT-system. Då tjänsten kan innebära resor till våra andra kontor, till kunder och till samarbetspartners är körkort och tillgång till bil positivt. Vi ser gärna att du arbetar heltid, men deltid kan vara aktuellt om det är viktigt för dig.


Om verksamheten
Vi är glada ekonomer och jordnära jurister som tror på långvariga relationer till våra kunder, ett personligt engagemang och en bra och lättsam atmosfär på jobbet.
Hos oss är tillväxten snabb och förändringstakten hög. Fyrklövern finns idag på nio orter och har 68 anställda. Vårt mål är en stark marknadsposition på de orter vi finns genom erfarna ekonomer och jurister med en god lokal förankring.
Våra kunder är ägarledda företag och många är verksamma inom de gröna näringarna.
Fyrklövern står för en värdegrund baserad på Glädje, Engagemang och Lärande (GEL). Vi har kul på jobbet och skratt är en del av vår vardag. Vi känner glädje inför varandra, våra kunder och den yrkesroll vi har. Vi visar stort engagemang för våra kunders verksamheter och kollegornas uppdrag. Vi har skapat en prestigelös miljö där vi lyfter fram och tar oss tid för lärandet. Vi lär oss av varandra och vi lär oss av våra kunder. Lärandet sätter grunden för medarbetarnas egen önskan och strävan att utveckla sin yrkesroll. Att rekrytera personer med rätt inställning till sitt arbete är A och O för oss! Vi tror på balans i livet, det ska finnas plats för både arbete och fritid. Visa mindre