Lediga jobb som Upphandlare i Sala

Se lediga jobb som Upphandlare i Sala. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Sala som finns hos arbetsgivaren.

Upphandlare till Sala kommun

Ansök    Jan 31    Sala kommun    Upphandlare
Sala är en trivsam småstad med ett centralt geografisk läge och goda pendlingsmöjligheter. I kommunen bor ca 22 800 invånare varav 2 000 har kommunen som arbetsgivare. Sala kommuns verksamhet är bred, med allt från skola, vård och omsorg till de mer tekniska verksamheterna, kök och kontor. Det som särskiljer Sala från andra kommuner är att vi även har Sala Silvergruva och ett naturbruksgymnasium med riksintag. Detta innebär att kommunens olika verksamheter... Visa mer
Sala är en trivsam småstad med ett centralt geografisk läge och goda pendlingsmöjligheter. I kommunen bor ca 22 800 invånare varav 2 000 har kommunen som arbetsgivare. Sala kommuns verksamhet är bred, med allt från skola, vård och omsorg till de mer tekniska verksamheterna, kök och kontor. Det som särskiljer Sala från andra kommuner är att vi även har Sala Silvergruva och ett naturbruksgymnasium med riksintag. Detta innebär att kommunens olika verksamheter är i behov av många olika typer av varor, tjänster och entreprenader. 

Vi söker nu en erfaren upphandlare som vill arbeta brett med upphandlingar i och till hela kommunens verksamhet. Sala kommuns Upphandlingsenhet arbetar övergripande i kommunen och består i dagsläget av sex tjänster; en upphandlingschef, fyra upphandlare och en inköpare och ingår i Ekonomikontoret. Upphandlingsenheten jobbar tätt tillsammans och hjälper och stödjer varandra i det dagliga arbetet, oavsett om vi är på plats eller jobbar på distans. Som vår nya kollega kan vi erbjuda dig ett stimulerande och omväxlande arbete där vi tillsammans arbetar för att Sala kommun ska ha en effektiv och korrekt process för upphandling och inköp av varor, tjänster och entreprenader. 

Arbetsuppgifter
Dina främsta arbetsuppgifter är att genomföra upphandlingar av skiftande karaktär från planeringsfas till avtalsskrivning. Som upphandlare är du ansvarig för att upphandlingsprocessen sker i enlighet med lagstiftningen. Vi är måna om kvaliteten och kvalitetssäkrar därför våra upphandlingar genom att läsa varandras underlag. Det ger oss också möjlighet att lära av varandra men också om och av olika delar av verksamheten.

Upphandlingarna omfattar kommunens samtliga behov, vilket innebär att det är en stor variation på föremålen du upphandlar. Vi arbetar med alla typer av upphandlingar vilket innebär att du får träffa många olika beställare från olika delar av verksamheten. Ärendena varierar även avseende art, komplexitet och omfattning. Du arbetar därför brett med såväl direktupphandlingar som stora och komplicerade upphandlingsprojekt där vissa upphandlingar också kan genomföras i samarbete med andra upphandlande myndigheter. Du är ett affärsmässigt stöd till verksamheten i avtals- och upphandlingsrelaterade frågor och utgör även ett stöd och bollplank för verksamheterna vid kravställning och skickliggör dem med beställarkompetens. Eftersom vi är en mindre kommun finns en organisatorisk närhet, där det både är enkelt att bygga upp ett kontaktnät och där det är relativt korta beslutsvägar. 

Dina arbetsuppgifter kommer även i förekommande fall att omfatta sekretessprövning vid utlämnande av handlingar samt att driva överprövningsärenden. Du kommer att få ta en aktiv roll i både det strategiska upphandlingsarbetet och i utvecklingsarbete, vilket består av bland annat avtalsuppföljning och kartläggning av inköpsbeteende.

Vi söker alltså dig som tycker att det är roligt med variation på arbetsuppgifter och att upphandla allt från jordbruksmaskiner till vårt Naturbruksgymnasium till lösningar för Silvergruvans vattensystem likväl som kontorsmaterial eller tjänster och produkter till vård och omsorg. Det finns mycket att göra så vi ser gärna att du redan nu är trygg i din yrkresroll och tar dig an uppgiften med engagemang.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är en erfaren, driven och självgående upphandlare i offentlig sektor med god kunskap om upphandlingslagstiftningen. Du har vana av att självständigt leda och driva upphandlingsprojekt, detta i nära samarbete med de olika verksamheterna i organisationen. Du har tidigare arbetat i Tendsign eller annat upphandlingsverktyg. Vi ser det som positivt om du har högskole-/universitetsutbildning inom juridik och/eller ekonomi. Du tycker om att ta en aktiv roll i genomförandet av kommande utvecklingsarbete och att bidra till upphandlingsenhetens interna kunskaps- och erfarenhetsutbyte. Din arbetsplats är i centrala Sala men eftersom våra verksamheter finns i hela kommunen är det en fördel om du har B-körkort.

För att lyckas i din roll behöver du vara strukturerad och noggrann. Du bör kunna arbeta både självständigt och i grupp samt trivas med omväxlande arbetsuppgifter där snabba omprioriteringar är en naturlig del av arbetet. Du är lyhörd och är en god pedagog som kan förklara hur ramverket ser ut kring upphandling på det sätt som passar aktuell verksamhet. Du kommunicerar väl såväl muntligt som skriftligt på svenska. Du är stark i din profession men kan också vara kreativ och se möjligheter istället för hinder i upphandlingslagstiftningen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Anställningsvillkor
Heltid, tillsvidare
Tillträde enligt överenkommelse
Vi tillämpar individuell lönesättning
Provanställning kan komma att tillämpas

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-02-13.
Ansökan sker via www.sala.se/ledigajobb. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Upplysningar
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta
Enhetschef, Linda Malta, tfn: 0224-74 72 15, [email protected]

Facklig kontakt
Akavia, Daniel Ahlin, tfn: 0224-74 72 07, [email protected]
Vision, Thomas Roberg, [email protected]

Välkommen med din ansökan!


Sala kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning och ålder.
Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Upphandlare / Administratör

Ansök    Mar 14    Insikten HVB AB    Upphandlare
Insikten är ett företag som erbjuder vård och behandling till barn och ungdomar med autism, autismspektrumtillstånd och andra neuropsykiatriska funktionsvariationer. Insiktens verksamhet bygger på tanken att varje barn och ungdom som placeras hos oss ska få bästa möjliga behandling och en meningsfull utveckling till det bättre. Vi utvecklar vår verksamhet med det tydliga målet att verksamhetens processer och rutiner ska utformas så att de på bästa sätt bid... Visa mer
Insikten är ett företag som erbjuder vård och behandling till barn och ungdomar med autism, autismspektrumtillstånd och andra neuropsykiatriska funktionsvariationer. Insiktens verksamhet bygger på tanken att varje barn och ungdom som placeras hos oss ska få bästa möjliga behandling och en meningsfull utveckling till det bättre. Vi utvecklar vår verksamhet med det tydliga målet att verksamhetens processer och rutiner ska utformas så att de på bästa sätt bidrar till de behandlingsresultat som vi vill uppnå och vi höjer målmedvetet personalens kompetens. Idag bedriver Insikten HVB och konsulentstödd familjehemsverksamhet. Vi står aldrig stilla utan vi befinner oss i ständig utveckling. I båda verksamheterna har vi samma inriktning och det innebär att vi kan dela kompetens och erfarenheter.
Vi söker nu en anbudsadministratör/administrativ assistent för våra verksamheter
Din roll som anbudsadministratör innebär att för verksamhetens räkning lämna anbud på olika upphandlingar där du dels samverkar med andra i verksamheten för att ge dem det underlag de behöver för att ta ställning till om verksamheten ska delta i en upphandling och i så fall på vilka villkor, dels ansvarar för att ett korrekt och komplett anbud lämnas in i tid. Din roll som administrativ assistent innebär varierande uppgifter dels under eget ansvar, dels som stöd till andra där det ofta blir du som ska se till att olika praktiska uppgifter blir utförda.
I dina uppgifter ingår bland annat att arbeta med:
· Bevakning av för verksamheten relevanta upphandlingar
· Administrativt ansvar för att säkerställa att korrekta och kompletta anbud lämnas
· Administrativt ansvar för verksamhetens inköp
· Stöd till verksamhetschefer vad gäller statistik från olika områden i verksamheten
· Stöd till kvalitetsansvarig
· Upprättande av familjehemsavtal, placeringsavtal familjehem och HVB samt anställningsavtal
· Kontorsansvar

Vi söker dig som:
· Har en relevant utbildning.
· Klarar av att ha många varierande uppgifter som kräver ansvarstagande och noggrannhet
· Är bra på att formulera dig i skrift och som tycker om att arbeta med statistik
· Är trygg och säker i kontakt med andra via telefon och mail och van vid att lösa problem som kan uppstå i vardagen
· Har goda kunskaper i Officepaketet och i övrigt erfarenhet av datorbaserat administrativt arbete
· Tidigare erfarenhet av arbete med anbudsgivning är positivt
Vi erbjuder dig en dynamisk och utvecklande roll i ett framåtsträvande och entreprenörsdrivet företag.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Upphandlare till Sala kommun

Ansök    Nov 20    Sala kommun    Upphandlare
Sala kommun i östra Västmanland har knappt 23 000 invånare och är till ytan länets största. Kommunen har flera mindre tätorter samt Sala stad med 12 000 invånare. Sala har genom sin historiska betydelse, främst Sala Silvergruva, sin givna plats på Sveriges karta. Sala är en trivsam småstad med ett centralt geografisk läge och goda allmänna kommunikationer. Huvudnäringar är jordbruk, turism och småindustri. För mer information se www.sala.se. Sala kommuns ... Visa mer
Sala kommun i östra Västmanland har knappt 23 000 invånare och är till ytan länets största. Kommunen har flera mindre tätorter samt Sala stad med 12 000 invånare. Sala har genom sin historiska betydelse, främst Sala Silvergruva, sin givna plats på Sveriges karta. Sala är en trivsam småstad med ett centralt geografisk läge och goda allmänna kommunikationer. Huvudnäringar är jordbruk, turism och småindustri. För mer information se www.sala.se.

Sala kommuns Upphandlingsenhet består i dagsläget av sex tjänster; en upphandlingschef, fyra upphandlare och en inköpare och ingår i Ekonomikontoret. Upphandlingsenheten är en liten grupp som jobbar tätt tillsammans och hjälper och stödjer varandra i det dagliga arbetet. Som vår nya kollega kan vi erbjuda dig en stimulerande och omväxlande arbetsmiljö där vi tillsammans arbetar för att Sala kommun ska ha en effektiv och korrekt process för upphandling och inköp av varor, tjänster och entreprenader. 

Är du den vi söker?
Vi söker dig som är en erfaren, driven och självgående upphandlare med god kunskap om upphandlingslagstiftningen och som vill ta en aktiv roll i genomförandet av kommande utvecklingsarbete samt bidra till upphandlingsenhetens interna kunskaps- och erfarenhetsutbyte. Du ska också känna dig bekväm med att vara ett affärsmässigt stöd till verksamheten i avtals- och upphandlingsrelaterade frågor. Du har vana av att självständigt leda och driva upphandlingsprojekt då dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara att genomföra upphandlingar av skiftande karaktär från planeringsfas till avtalsskrivning. Detta i nära samarbete med de olika verksamheterna i kommunen. Som upphandlare är du ansvarig för att upphandlingsprocessen sker i enlighet med lagstiftningen och du utgör även ett stöd och bollplank för verksamheterna vid kravställning.

Upphandlingsärendena omfattar alla behov som kommunen har. Ärendena varierar avseende art, komplexitet och omfattning. Upphandlarna på Sala kommun arbetar därför brett med såväl direktupphandlingar som stora och komplicerade upphandlingsprojekt där vissa upphandlingar också kan genomföras i samarbete med andra upphandlande myndigheter. Dina arbetsuppgifter kommer även omfatta att driva överprövningsärenden och sekretessprövning vid utlämnande av allmänna handlingar. I arbetsuppgifterna ingår också att vara delaktig i framtagande av utbildningsmaterial och utbildning av verksamheter och politik i upphandlingsfrågor. Du kommer att få ta en aktiv roll i både det strategiska upphandlingsarbetet och i utvecklingsarbete, vilket består av bland annat avtalsuppföljning, kartläggning av inköpsbeteende och eventuellt införande av e-handel.

Vi söker alltså dig som tycker att det är roligt med variation på arbetsuppgifter och att upphandla allt från jordbruksmaskiner till vårt Naturbruksgymnasium till lösningar för Silvergruvans vattensystem likväl som kontorsmaterial eller tjänster och produkter till vård och omsorg. 

Kvalifikationer
Du som söker tjänsten som upphandlare förväntas ha:


• Minst fyra års erfarenhet av arbete som upphandlare i offentlig sektor
• God förmåga att kommunicera såväl muntligt som skriftligt på svenska
• Erfarenhet av att hantera avtalsfrågor och avtalsuppföljning
• Erfarenhet av arbete i Tendsign eller annat upphandlingsverktyg
• B-körkort

Meriterande är dessutom om du har någon eller några av följande erfarenheter:


• Eftergymnasial examen inom juridik eller ekonomi 
• Erfarenhet av upphandlings-, affärs- och/eller annat för tjänsten relevant juridiskt område
• Erfarenhet av entreprenadjuridik alternativt entreprenadupphandling eller upphandlingar inom IT-området
• Projektledarutbildning
• Kunskap och erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
• Erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och för att lyckas i din roll behöver du vara strukturerad och noggrann. Du bör kunna arbeta både självständigt och i grupp samt trivas med omväxlande arbetsuppgifter där snabba omprioriteringar är en naturlig del av arbetet. Du är lyhörd och är en god pedagog som på det sätt som passar aktuell verksamhet kan förklara hur ramverket ser ut kring upphandling. Du är kreativ och ser möjligheter istället för hinder i upphandlingslagstiftningen.

Anställningsvillkor
Heltid, tillsvidare
Tillträde enligt överenkommelse
Vi tillämpar individuell lönesättning
Provanställning kan komma att tillämpas

Ansökan
Ansök senast 2020-12-06, men då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skickar in din ansökan omgående.
Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Upplysningar
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta
Enhetschef, Linda Malta, tfn: 0224-74 72 15, [email protected]
HR-konsult/rekryterare: Josefine Högmark: tfn: 0224-74 72 47, [email protected]

Facklig kontakt
Akavia, Daniel Ahlin, tfn: 0224-74 72 07, [email protected]

Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss erbjudanden om annonsering eller rekryteringshjälp. Visa mindre

HOLM TRÄVAROR SÖKER INNESÄLJARE/UPPHANDLARE

Ansök    Jun 9    Holm Trävaror AB    Upphandlare
Till vår enhet i Sala söker vi ansvarig till vår försäljning av slöjdmaterial till skolor. Du är som person engagerad, ansvarstagande samt beredd att ta dig an uppgifter för att driva företaget och dess avdelning framåt och till nya nivåer. Du har helhetsansvar för avdelningen ”skola” samtidigt som du jobbar operativt. Arbetsuppgifterna består bland annat av ingivande av anbud, försäljning och orderregistrering, uppdatering av e-handel, kundutskick, samord... Visa mer
Till vår enhet i Sala söker vi ansvarig till vår försäljning av slöjdmaterial till skolor. Du är som person engagerad, ansvarstagande samt beredd att ta dig an uppgifter för att driva företaget och dess avdelning framåt och till nya nivåer.
Du har helhetsansvar för avdelningen ”skola” samtidigt som du jobbar operativt. Arbetsuppgifterna består bland annat av ingivande av anbud, försäljning och orderregistrering, uppdatering av e-handel, kundutskick, samordning och logistiklösningar.
Du kommer att jobba i ett glatt team som brinner för att alltid hitta det bästa för företaget och dess kunder. Som person är du analytisk, social, stresstålig och målmedveten. Du har även förmågan att utveckla och förbättra, samt goda datakunskaper.

Vi önskar din ansökan och CV insänd till [email protected] senast den 14 juni. Frågor rörande tjänsten besvaras av Klas Blom på 0709-278 459.
Holm Trävaror AB är ett företag som importerar och säljer massivträ och träbaserade skivor till industrikunder, bygghandel och skolor. Företaget är etablerat i Sala, Sävsjö, Göteborg och Stockholm. Vi är 40 medarbetare och omsätter ca 220 Mkr. Visa mindre